Jump to content

Hjälp min man tappar för mycket.

annakarin

Recommended Posts

Min man gick över till LCHF för någon månad sen , han kanske behövde minska midjemåttet något men inte tappa i vikt direkt.

han äter väl inte direkt strikt men håller sig på ca 40-50 gram kolhydrater per dag o jag äter strikt.

Min fråga vad ska han lägga till i kosten för att inte tappa mer? snarare gå upp på ställen där inte behövde tappa ett enda gram? 

Han mår för övrigt bra o hans magbesbär har försvunnit.

Han behöver förmodligen mer protein.. ge han ägg o bacon till frukost!

Sen så.. vad är den egentliga orsaken till att han tappar.. dvs hans utgångsläge?

Är det fett han tappar så torde det vara på grund av för dåligt med muskler.. där kommer då proteinet in och bygger muskler.

Eller så sjunker hans aptit för mycket.. så han tappar både fett och muskler.. då är det antingen mer kolisar eller fler måltider.. eller mer mat!

Och som sagt vad.. bukfett är det absolut sämsta man kan ha.. vill du ha tillbaka det så ge han mer öl!

Men rentutav.. när jag läser bukfett och tappar snabbt så ser jag framförmig någon som skall äta lite kolhydrater men öka på proteinet.. dels för att minska på bukfettet men även bygga på sig mer muskler.. för har man bukfettma men inte väger för mycket är man undermusklad! 

nja han har inte varit direkt tjock nån gång nu 65 kg till 170 cm o han har tappat fyra kg - han äter ägg o bacon eller omelett till frukost , gick över mest för bekvämlighetens skull så att det blir lättare att laga mat- men han är inte uppblåst i magen längre o mår bra,mer fett o mer protein får det bli - nu är han inge storätare  ska försöka få honom o träna lite också :)

Se till att han får i sig tillräckligt med fett och proteiner. Det är lätt att äta för lite, när man håller sig mätt så länge på LCHF. Jag själv äter bara två gånger per dag och måste tänka på det så jag får i mig tillräckligt.