Gå till innehåll

Bluff dokumentär?I reklamen inför en SVT "Dokumentär"hävdades att vaccinmotståndet i Sverige berodde på Andrew Wakefield(En engelsk läkare, som bor och verkar i Texas USA!).

Recommended Posts

Påståendena i SVT Dokumentären blundar för, att den skepticism mot vaccin som finns i Sverige beror helt och fult på att vaccineringen mot svininfluensan  orsakade narkolepsi hos ungefär 400  svenskar. Narkolepsi ären livslång sjukdom, som drabbar olika människor olika hårt.

Är "dokumentären"  gjord av några, som ville få en resa till USA betald? Var det för tråkigt att gå ut i Sverige och fråga folk hur de ser på risker med vaccin idag ? Wakefield had fel! Varför göra en "dokumentär" om honom?

Varför gjorde de inte en film om vad  i Svininfluensavaccinet i Sverige, som  bevisligen orsakade narkolepsi ??                     

Se även: https://www.forskning.se/2019/02/01/flera-gener-bidrar-till-narkolepsi-orsakad-av-pandemrix/  och  https://www.nyteknik.se/industri/finsk-studie-barn-fick-somnsjuka-av-svinvaccinet-6423289

• Gilla 4
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • HelgeK changed the title to Bluff dokumentär?I reklamen inför en SVT "Dokumentär"hävdades att vaccinmotståndet i Sverige berodde på Andrew Wakefield(En engelsk läkare, som bor och verkar i Texas USA!).

Exakt detta har jag påtalat för såväl mina brittiska som nordamerikanska internetkompisar, som drar alla "anti-vaxxers" över en kam - att det i Sverige faktiskt användes ett vaccin (Pandemrix om jag minns rätt) som orsakade livslånga och allvarliga hälsoproblem. Siffran 400 känns bekant, likaså att man i efterhand har uppskattat att vaccinet räddade livet på 40 personer. Var det värt det?
Själv valde jag att inte vaccinera mig, eftersom svininfluensan inte var på långa vägar så riskfyllt som Covid.

• Gilla 2
Länk till inlägg
On 2020-12-11 at 14:33, HelgeK sade:

Påståendena i SVT Dokumentären blundar för, att den skepticism mot vaccin som finns i Sverige

Det finns egentligen ganska många faktorer, vid sidan om svinifluensan som gör människor osäkra:

• snabbframtagna vacciner som krävt nödgodkännande i England för att få användas
  • allergieffekter som redan konstaterats
  • de 70-, 90-, eller 95 procenten effektivitet som angivits för befintliga fabrikat av vaccin är mycket osäkra värden för 70-plussare.
  • det är välkänt att 70-plussare generellt är mycket lite mottagliga för vacciner mot virus
  • de möjligheter som finns för att i förebyggande syfte hindra infektion eller allvarliga effekter vid konstaterad smitta förefaller vara en bra metod (C- och D-vitamin i rejäla doser resp. zink). Tyvärr får folk bara motstridiga uppgifter från skolmedicinen,
  • flertalet dödsfall sker på äldreboenden med tidigare icke-infekterade boende, smittade av personalen (äldreboendena har alltså blivit rena dödsmaskiner)
  • alla anticeptiska metoder (tvätta händer, sprita etc.) har allvarligt minskat människors naturliga förmåga att träna immunförsvaret (känsligheten för infektion av  alla slag ökar)
  • Tegnell med Folkälsan i övrigt hävdar det meningslösa i att via kosttillskott och bättre mat förstärka immunförsvaret
  • Tegnell kan inte förklara (tar inte upp) varför Finland har 1/10 del så många döda som Sverige. Han har inte nämnt att man i Finland från barnens tidiga levnadsålder  fortsätter med kosttillskott i form av D-vitamin upp till 20  års ålder och att hela befolkningen där via sjukvård och politiker därför medvetandegjorts på D-vitaminets betydelse.
  • har någon representant för svensk sjukvård (Tegnell  inbegripen) överhuvudtaget nämnt ett ord om metabola sjukdomars betydelse för dödsfallen i Covid-19 (inflammatoriska effekter av växtbaserade koster och oljor)? Med ganska stor säkerhet de basala orsakerna till känsligheten för virussmittan hos äldre med bristande kost på äldreboenden och i hemmen.
  • Har någon sett en enda väl sammansatt TV-serie avsedd att utbilda svenska folket i orsakssambanden, som visar varför vissa kort efter att ha blivit smittade, dör eller under lång tid måste återhämta sig efter att ha blivit svårt sjuka? Likaså att vissa inte drabbas - förklaringen från sjukvården brukar vara åldern, inte att yngre inte hunnit bli tillräckligt sjuka av tillräckligt många år med fel mat och brist på viktiga födoämnen.

Är det så konstigt att svenskarna är osäkra på vilken ambition som läkemedelsföretag och Folkälsa har för att skydda folket. Kan det vara pengarna (vinsten någonstans) som åter ligger bakom alla felaktiga åtgärder eller underlåtenheten att vidta de riktiga.

• Gilla 2
  • Tack! 1
Länk till inlägg

Svenska regeringen lovar att ersätta skador orsakade av de nya vaccinen. MEN vad är det för tröst att få ersättning när ditt liv blir förstört. V ad ska du göra mrd nån miljon när du sitter där med narkolepsi??? Dessutom har de som fick narkolepsi av svininfluvaccinet också teoretisk rätt till ersättning men system som ska ge ersättning gör allt för att slippa betala. De skadade ska bevisa både det ena och det andra och eftersom de flesta var unga är det omöjligt att bevisa hur mycket livsinkomst de gått miste om tex.  Bevisa också att det var vaccinet och inte nåt annat... Det är inte särskilt förtroendeingivande för ett nytt ersättningsinitiativ. 

25 miljoner på mitt bankkonto innan sprutan så betalar jag tillbaka efter 25 år om jag inte utvecklat nåt problem som jag anser beror på sprutan och staten misslyckas att i domstol bevisa att det inte var sprutan. Så borde systemet vara uppsatt. 

• Gilla 5
Länk till inlägg

Som före detta statstjänsteman kan jag nog inte säga att jag inte tror på staten, men staten och dess tjänstemän styrs av lagar och förordningar som stiftas av politiker, och politiker har jag med åren tappat allt förtroende för. Dagens politiker har bara ett mål för ögonen, att ha sitt jobb kvar, och de är beredda att göra vilka krombukter som helst för att lyckas. När tjänstemännen jobbar enligt lagarna blir resultatet inte bättre än lagen politikerna stiftat. För att tygla politikernas dumheter krävs starka grundlagar. 

• Gilla 1
  • Tack! 1
Länk till inlägg
  • 2 weeks later...

Zoe har lusläst covid vaccinforskningen. Bakom betalvägg.

https://www.zoeharcombe.com/2020/12/chadox1-ncov-19-the-lancet-papers/

If you stopped 100 intelligent people in the street and asked them what 90% vaccine efficacy means, they will likely say that it means 90% of people vaccinated won’t get the virus. The fact is that 99% of people who were given the placebo didn’t get the virus. The intelligent person in the street won’t realise that it means approximately 100 people need to be vaccinated to avoid 1 case. They might think those vaccinated won’t have a bad outcome and can no longer transmit the virus. They probably won’t realise that the trials were not even designed to test these key issues. On the one hand, getting to vaccine approval in the same number of months that normally takes years is an extraordinary feat. On the other hand, the gap between what these vaccines can do and what people think and hope they can do is tragically wide.

• Gilla 1
Länk till inlägg