lelleleo Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Nu är det lite jobbig... Är på rehab, och det är mycket svårt att hålla sig mätt på fett. Här finns massa godt grovt bröd (som jag hade svullat i mig förut), massa rotsaker (som jag svullat i mig förut) här finns massa frukt, (som jag svullat i mig förut), massa smarriga efterrätter (som jag tagit lite av förut)...ja man kunde va hur mätt som helst..men för mig är det jobbigt...är hungrig hela tiden.. På väg ur ketos..för nåt måste man äta. Frågade om smör til den magra lamsteken, då kom dom med "hjärtego" margarin.... Va f gör man nu. ????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Kan du be någon komma dit med mat? När min fru låg på sjukhus i fjol tog jag dit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Serveras det inga ägg du kan bunkra upp av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Hur reagerar de om du säger att du äter ketogent.. för din hälsas skull?? Föresten.. var inte så himla rädd för margarin om det inte är lågfettvarianter.. det görs nu för det mesta av palmolja.. vilket är hyfsat bra. Om de sen sätter sig på tvären så påpeka att Socialstyrelsen i Sverige godkänt lågkolhydratkost för viktminskning och diabetes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Kan du be någon komma dit med mat? När min fru låg på sjukhus i fjol tog jag dit... Âr rätt alena i världen Kjell...och närmsta möjliga nnhörig bor 40 mil bort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Serveras det inga ägg du kan bunkra upp av? Jo visst...men uppdelade.. Men jo det går att ta med kvällen innan det är nej middag, typ fiskbullar i vit "mjölsås".. (en av mina favisar snyft).. Men tack, ska ta med plastpåse i kväll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Hur reagerar de om du säger att du äter ketogent.. för din hälsas skull?? Föresten.. var inte så himla rädd för margarin om det inte är lågfettvarianter.. det görs nu för det mesta av palmolja.. vilket är hyfsat bra. Om de sen sätter sig på tvären så påpeka att Socialstyrelsen i Sverige godkänt lågkolhydratkost för viktminskning och diabetes! Oh ja... Men jag är i Norge Zepp...och avståndet i utväckling är lika lång som i 74. Dom härmar änn alla misstag som görs i svedala. Så jag får nog "smyga till det". Blir det helt fel, kan man ju bara hoppa hela alltet en middaf, och ta en magicbullet en dag... Och jag fikk smör..för dom har, men det är ju INTE bra ha ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Stå på dig då och hävda att du har Svenska gener.. och då gäller Socialstyrelsens rekomendationer för dig!! http://www.sbu.se/upload/Publikationer/Content0/1/Mat%20vid%20diabetes/Mat_vid_diabetes_fulltext.pdf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Stå på dig då och hävda att du har Svenska gener.. och då gäller Socialstyrelsens rekomendationer för dig!! http://www.sbu.se/upload/Publikationer/Content0/1/Mat%20vid%20diabetes/Mat_vid_diabetes_fulltext.pdf Ha ha.... Jo får göra det... Länken får jag nog läsa när jag kommer i närheten av nån sändare... Här hastigheten 0,80 megabit, så några tyngre filar går inte... Men jag ska nog kirra det... Det är 3 dar med nej denna vecka...och affär nedanför med grillade fläsk-kotletter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts