Pia Christensen Posted December 27, 2020 Share Posted December 27, 2020 God fortsättning! Jag äter mest efter strikta recept, måttlig någon gång. Julen för mej ville jag bara vara och vila, behövde verkligen det. Strategi var att äta det jag ville, men utan att frossa. Så uppesittarkväll 2glas vin, och provsmakade skinkan. Julafton julbord med bra mat, avsteg dopp i grytan och en liten bit tårta som jag åt utan dåligt samvete, juldagen riktigt bra mat kyckling med brysselkål och broccoli en god gräddsås. Annandag julmat igen lite vin och några chokladbitar på kvällen. Jag brukar gå ner 0.5-1kg i veckan, nu har jag gått upp 1kg men för mej känns det ok jag har klarat av att stressa ner och tom gått på promenad! Hur har ni haft det i jul och hur känner ni nu? Nu är det nyår på gång, då blir det fläskfilé svampsås och ugnsrostade grönsaker ska ha mest vitkål det är lite nytt. Men först några lite mer vanliga dagar med rätt mat och lite aktivitet! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 27, 2020 Share Posted December 27, 2020 Julen, ja. Jag har blivit mindre och mindre intresserad av julmat, märker jag. Och ledig...eller snarare "kan disponera min tid själv", hela tiden. Det trevliga med julen är ju att få träffa familjen; barn och bonusbarn och barnbarn. Och det har ju varit tufft i år. Vi har löst det så gott vi kunnat. Det har blivit skinka, köttbullar, rödkål, Jansson, prinskorv... Sambon har bakat bröd och bullar; jag har smakat. Någon After Eight, någon pepparkaka och någon kola. Men det har inte smakat mera. Saknar det inte...eller snarare, jag saknar fikasituationen. Kaffe, med några goda kakor. Men det smakar bättre i minnet än i verkligheten. Just nu vill jag inte gå ut. Det regnar och blåser, och jag är bekväm av mig. Det blir säkert bättre i morgon. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts