Gå till innehåll

6 veckor strikt LCHF - endast - 2 kg med 15 kg övervikt!


Recommended Posts

Hej LCHF:are!

Jag är förvirrad! Det känns som att inget händer med min kropp. 

 

För 6 veckor sedan slutade jag dricka alkohol och hoppade på mindre 20 kolhydrater om dagen varav senaste två veckor mindre än 50 om dagen. Jag äter ingen frukost (fettkaffe) så kör 16:8 sedan 3 veckor. 

Äter aldrig mellanmål eller småäter och inget fusk. 

Äter lagom+ portioner med mycket sallad -så ingen under eller överdrift.

Tränar 45 min styrketräning 5 dagar i veckan sedan starten 6 veckor sedan.

Väger idag 76 kg på mina 160 cm och byxorna sitter lika tajt. 

Är inte gravid ;)

Enda potentiella bovarna jag kan komma på  mitt medvetande, grädde, sötningsmedel men den sista två är inte heller i överdrift.

VAD är fel?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 2021-01-14 at 08:30, Anna Grände sade:

Hej LCHF:are!

Jag är förvirrad! Det känns som att inget händer med min kropp. 

 

För 6 veckor sedan slutade jag dricka alkohol och hoppade på mindre 20 kolhydrater om dagen varav senaste två veckor mindre än 50 om dagen. Jag äter ingen frukost (fettkaffe) så kör 16:8 sedan 3 veckor. 

Äter aldrig mellanmål eller småäter och inget fusk. 

Äter lagom+ portioner med mycket sallad -så ingen under eller överdrift.

Tränar 45 min styrketräning 5 dagar i veckan sedan starten 6 veckor sedan.

Väger idag 76 kg på mina 160 cm och byxorna sitter lika tajt. 

Är inte gravid ;)

Enda potentiella bovarna jag kan komma på  mitt medvetande, grädde, sötningsmedel men den sista två är inte heller i överdrift.

VAD är fel?

Hej! Och välkommen 😊 Kan du förtydliga "lagom+ portioner med mycket sallad"? 

Hur menar du att du fastar? Förstår jag rätt, att du tänker att fettkaffe betyder att du fortfarande fastar? 

Ålder/hormoner påverkar hur man går ner i vikt. 

Stress och sömn påverkar också. 

 

 

  • Gilla 4
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej o välkommen från en annan nybörjare! Undrar om du följer recepten här? Det gäller väl inte bara att minska kolhydrater utan också att få i sej tillräckligt med fett, för att få kroppen att förstå att det är fett den ska bränna? 

  • Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 2021-01-14 at 07:30, Anna Grände sade:

Hej LCHF:are!

Jag är förvirrad! Det känns som att inget händer med min kropp. 

 

För 6 veckor sedan slutade jag dricka alkohol och hoppade på mindre 20 kolhydrater om dagen varav senaste två veckor mindre än 50 om dagen. Jag äter ingen frukost (fettkaffe) så kör 16:8 sedan 3 veckor. 

Äter aldrig mellanmål eller småäter och inget fusk. 

Äter lagom+ portioner med mycket sallad -så ingen under eller överdrift.

Tränar 45 min styrketräning 5 dagar i veckan sedan starten 6 veckor sedan.

Väger idag 76 kg på mina 160 cm och byxorna sitter lika tajt. 

Är inte gravid ;)

Enda potentiella bovarna jag kan komma på  mitt medvetande, grädde, sötningsmedel men den sista två är inte heller i överdrift.

VAD är fel?

Förmodligen inget större fel.. förutom dina förväntningar?

Egentligen så är du på tredje veckan!

Braiga tecken vid den tiden är då, död råtta i munnen samt känslan av att bära riddarustning!

Dvs jag vill ha dig i Ketos först, sen så kommer du ur det, om du bara har uthållighet, dvs trillståndet med död råtta i munnen och riddarustning!

Oså vad är fördelen med ketos, jag kan iallafall nämna nackdelarna tlll att börja med, det smakar död råtta i munnen och känns som att bära en ridarustning.. finns det fler nackdelar, de har jag iså fall glömt.

Iallafall de nackdelarna, säger något för de flesta, typ brist på socker/kolhydrater.. dvs det tar en tid att ställa om kroppen till att använda fett som främsta "kalori"!

Såå.. du tränar, bra, speciellt under en omställning till LCHF, så du inte förbrukar din muskelmassa, vilket är vanligare vid vanlig bantning.. oavsett diet.

Dvs styrketräning ger signaler till din kropp om att bibehålla muskelmassa och förbruka lagrad energi i stället.

Hur som helst så är styrketräning 5-6 dar i veckan för mycket, såvida det inte är på en låg nivå/litta för att kompensera för stillasittande.

Iallafall jag samanfattar, du är en i övrigt frisk kvinna, du tränar, du får ingen snabb effekt.. risken är att du är för frisk för att få snabba effekter?

Ge det tre månader.. under tiden vill jag helst att du indikerar död råtta i munnen samt riddarustningen, iomed att de är tecken på ketos.. dvs brist på glukos, dvs omställningsproblem, tills du blir en fettförbrännare!

Jag lovar dock inte att dina byxor kommer att sitta lösare, iomed att du är kvinna, det är där det skall sitta om man är kvinna och frisk.. eventuellt kan man se en förändring i midjemått?

  • Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...