Jump to content

Jag studerar näringslära. Det är jag som ger alla skolbarn deras kostråd.

Din HKK lärare

Recommended Posts

Jag studerar till Hem och konsumentkunskapslärare, läser näringslära och är så nyfiken om det ser likadant ut i hela landet.

Jag får veta att Becel e grejen och att ketos är typ döden nära förestående. Kokkosfett big NO NO.

Klart det är så, skolan , livsmedelsverket har samma chef i staten.  Men hur ser det ut på landets utbildningar för hem och konsumentkunskap? 

Lär vi samma?  

• Like 1

10 timmar sedan, Din HKK lärare sade:

Jag studerar till Hem och konsumentkunskapslärare, läser näringslära och är så nyfiken om det ser likadant ut i hela landet.

Jag får veta att Becel e grejen och att ketos är typ döden nära förestående. Kokkosfett big NO NO.

Klart det är så, skolan , livsmedelsverket har samma chef i staten.  Men hur ser det ut på landets utbildningar för hem och konsumentkunskap? 

Lär vi samma?  

Gör ett nytt försök att presentera dig.. det kan bara bli bättre!

Helst i denna tråden.. för du får ursäkta mig för jag fattar inte vad du vill?

Iallafall, det här forumet handlar till största delen om LCHF/Keto/riktig mat av bra råvaror.

Hur som helst.. när man följt alla kostråden,, nåja det gör man som regel inte fören det är försent, då får man börja följa alla bantningsråd i tidningarna, när de inte funkar kan man iallafall göra en magoperation.. eller bli helt så desperat att man hittar hit.

Men altså.. hur desperat måste man bli för att äta vanlig mat som man lagar till från bra råvaror.. antagligen väldans desperat.. resten äter vad skit som helst.. iallafall tills de blir medelålders.. sen så doppar en och annan in här och ber om råd!

Såå, vi kan som regel inte hjälpa till med att återställa ett halvt livs tillkortakommanden vad gäller mat/livstil/motion, bara ge råd om hur LCHF/Keto fungerar.. att det inte är farligt att äta riktig mat från bra matvaror!

• Like 3

40 minuter sedan, Din HKK lärare sade: