Gå till innehåll

Fråga doktorn hälsa

Recommended Posts

En ny serie om hälsa med åtta avsnitt har börjat på svt. https://www.svtplay.se/video/29734274/fraga-doktorn-halsa/fraga-doktorn-halsa-sasong-1-avsnitt-1

Första avsnittet handlar om kost.
Om matens betydelse för vår hälsa. Varför går jag upp i vikt även om jag äter bra mat? Kan jag äta så jag slipper ta medicin? Hur gör jag när jag inte har råd att äta nyttigt? Medverkar gör Alexandra Zazzi, kock och matskribent, Kerstin Brismar, professor i diabetesforskning, Henrik Ennart, vetenskapsjournalist och doktor Karin Granberg. Programledare: Sofia Rågenklint.

• Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är uppseendeväckande att ett mainstreammedie vågar gå emot läkemedelsindustrin. För första gången i Fråga doktorns historia får dom ett plus från mej.

• Gilla 2
Länk till inlägg
3 minuter sedan, Nils Engström sade:

Skall det tolkas som ett plus på en femgradig skala?

Just det, en etta av fem möjliga. I övrigt är programmet rent nonsens...

• Gilla 3
Länk till inlägg
On 2021-01-17 at 00:28, Sniffe sade:

En ny serie om hälsa med åtta avsnitt har börjat på svt. https://www.svtplay.se/video/29734274/fraga-doktorn-halsa/fraga-doktorn-halsa-sasong-1-avsnitt-1

Första avsnittet handlar om kost.
Om matens betydelse för vår hälsa. Varför går jag upp i vikt även om jag äter bra mat? Kan jag äta så jag slipper ta medicin? Hur gör jag när jag inte har råd att äta nyttigt? Medverkar gör Alexandra Zazzi, kock och matskribent, Kerstin Brismar, professor i diabetesforskning, Henrik Ennart, vetenskapsjournalist och doktor Karin Granberg. Programledare: Sofia Rågenklint.

Erkänner att jag bara orkade några minuter!

Dvs det var samma, samma, på det så har jag i princip inget emot Zassi, Brismar, Ennart eller andra!

Iallafall är det liknande vad gäller LCHF.. synd att de inte gör fler program om vårt koncept?

Sååå är LCHF lösningen på allt.. knappast.. som regel så är det ett sätt att återställa en massa livstilfaktorer!

Varav bara några handlar om mat!

• Gilla 1
Länk till inlägg