Gå till innehåll

Recommended Posts

20 timmar sedan, CarolineZ sade:

Påverkas bilirubin av LCHF?

Va vad, har du fått taskiga bilrubinvärden.. hur såg de ut innan LCHF?

Iallafall, det är i princip nedbrytningsprodukter av röda blodkroppar.. dvs färgämnet som i princip är Hemoglubin, dvs de är naturligt förekommande i kroppen av rätt naturliga skäl.. iomed att de är lixom de som transporterar runt syre i kroppen.

Iallafall.. man kan ha Bilirubinrubbningar, de är litta ovanliga men de kan förekomma.

Bara så att vi förstår vandra.. WTF.. kan man inte få lov att vara frisk och alla prover man tar visar på det?

Den andra grejen är att LCHF är en macronutruientkomposition av livsmedel.. som vi borde ha fått redan som barn, dvs riktig mat, lagad av far eller mor, av de bästa råvarorna.

Så åter till bilirubin.. det är fortfarande en nedbrytningsoprodukter av främst röda blodkroppar, dvs en vanlig åkomma är Gult bajs!

Dvs varför vill du ha reda på detta.. dvs vilka indikationer har du förutom Gult bajs,, har du detta?

Iallafall så kan jag meddela att man kan ha/få bilirubinrubbningar av en massa skäl.. LCHF är sällan en sådan!

Dvs bilirubin är naturligt förekommande i Bajs,, som avfallsprodukt.. som frisk, har man andra indikationer/prover så kan man lixom en uppsjö av andra prover, stå med en fot i graven, eller så är det tillfälligt!

Sååå.. Bilirubin påverkas lixom inte nämvärt av LCHF, dvs jag tror att du oroar dig för dina Bilirubinvärden.jag är inte säker på att du gör det av rätt skäl?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser