Jump to content

Tina

Tina Haraldsson

Recommended Posts

Hej ! 

Blir inte klok på min kropp. Jag och min man har nu i 3 veckor ätit keto kost,det har gått jättebra för min man som har gått ner 8 kilo och har en övervikt på 10 kilo.Jag där emot har knappt gått ner 2,5 kilo och har en övervikt på 15 kilo trots att jag är i optimal ketos som jag nu har varit i nästan 3 veckor  . Är väldigt överraskad av detta resultat då jag inte är hungrig eller här sötsug. Kan tillägga att jag är 53 år och är inte i klimakteriet ännu om det nu har någon inverkan på resultate. Vad kan jag göra för att få gång viktnedgången ???

Mvh Tina .

• Like 2

• 3 weeks later...
On 2021-01-23 at 21:27, Tina Haraldsson sade:

Kan tillägga att jag är 53 år och är inte i klimakteriet ännu om det nu har någon inverkan på resultate.

Tyvärr måste jag påpeka att jo, du är i klimakteriet... Däremot kanske du inte passerat menopaus, dvs tidpunkten för när man inte haft mens på ett år. Klimakterieprocessen är lång, 15-20år med början i 35årsåldern. Därmed spelar din hormonella status säkert in och gör det svårare att gå ner i vikt. Men som övriga sagt, 3v är inte så länge så håll ut ett tag till (det har ju gått några veckor till när jag skriver detta, kanske har det börjat röra på sig?).

• Like 2