Popular Post TillMinus Posted December 28, 2012 Popular Post Share Posted December 28, 2012 Jag är inne på dag 12 av "mitt nya liv" med lchf. Hade det inte varit för alla er, era fantastiska historier, er kunskap och välvilja hade jag varit ett stort förvirrat frågetecken. Med alla er som stöd så känns det som att jag faktiskt kan ta tillbaka mitt liv. Jag lär mig fortfarande mig själv, kosten och allt som hör till att ändra livsstil. Tack, tack, tack, ni är viktiga! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Va roligt och läsa dina ord.Jag hoppas att jag ska klara det oxå har ju en 35kg och gå ner och jag blir peppad ju mer jag läser om det. Lycka till i fortsättningen och dela gärna dina erfarenheter. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinSoderholm Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Vill också säga tack! Tack till Doc och alla andra som hjälper till att sprida kunskapen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Ja tack till alla som hjälper till ! Jag ser dessa forum som vetenskap då inte " etablissemanget" vill hjälpa oss ! Och vad bättre än studier kan vara oss som håller på att forska på vad som vi mår bättre av ! Tack till all som bidrar och vi lär oss av oss själva då samhället inte vill ! Vi har alla samma " anekdoter " om vad som funkar och får oss att må bättre elr till och med väldigt bra som för mig ! Så jaaaaaaaaaaaaa .. vi är vetenskap som vissa säger ! För vad bättre än faktiska upplevelser än så kallade studier om ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Jag kan bara hålla med. 14 månader och -30 kilo och jag mår så bra. Tack Andreas, det var du, din blogg och din bok som fick mig att fatta. Och tack till alla er andra som bidragit med kunskap och erfarenhet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Ohh Grattis till din viktnedgång du ovan:) Hoppas jag oxå kan lyckas!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Ja tack till alla som hjälper till ! Jag ser dessa forum som vetenskap då inte " etablissemanget" vill hjälpa oss ! Och vad bättre än studier kan vara oss som håller på att forska på vad som vi mår bättre av ! Tack till all som bidrar och vi lär oss av oss själva då samhället inte vill ! Vi har alla samma " anekdoter " om vad som funkar och får oss att må bättre elr till och med väldigt bra som för mig ! Så jaaaaaaaaaaaaa .. vi är vetenskap som vissa säger ! För vad bättre än faktiska upplevelser än så kallade studier om ? Man måste också komma ihåg att forskning om kosthållning (men även träning) är svårt att genomföra i praktiken. Stora epidemiologiska studier har ju en väldigt massa inbakade problem med sig exempelvis. Av detta skäl är allt som främjar vad jag brukar kalla "You-Science" bra. Forum och informations- och kommunikationsutbyte spelar där en roll. Det är ju i slutändan så att var och en måste lära känna sin kropp och vad den behöver/mår bäst av för att man ska få bästa resultat. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idalin Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Jag vill säga ett stort tack till kostdoktorns sida och alla tips och idéer från sidor.. Jag har den 1 jan ätit Lchf i ett år och gått ner 6 kg, började äta för att må bättre, vikten var inga problem så de där 6 kg var bra bonus.... och nu ett år senare orkar mer, inte en enda förkyldning eller liknande, ätit otroligt god mat, fått andra att tänka om, träningen utan träningsvärk och mycket positivare och gladare.. Och framför allt blivit av med mitt sockerbetornas, fast det tog tid men nu är jag friiiii. Gott nytt år och nu satsar vi på 2013 !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts