Jump to content

Jag vill bara säga tack

TillMinus

Recommended Posts

Ja  tack  till  alla  som  hjälper  till  !  Jag  ser  dessa  forum  som vetenskap  då  inte  "  etablissemanget"  vill  hjälpa  oss  ! Och  vad  bättre  än  studier  kan  vara   oss som  håller  på  att  forska  på  vad  som  vi  mår  bättre  av ! Tack  till  all  som  bidrar  och vi  lär  oss  av  oss själva  då  samhället  inte  vill ! Vi  har  alla  samma  "  anekdoter  "  om  vad  som  funkar  och  får  oss  att  må  bättre elr  till och  med väldigt  bra  som  för  mig ! Så  jaaaaaaaaaaaaa ..  vi  är  vetenskap  som  vissa säger  ! För  vad  bättre  än  faktiska upplevelser  än  så  kallade studier  om  ? 

Ja  tack  till  alla  som  hjälper  till  !  Jag  ser  dessa  forum  som vetenskap  då  inte  "  etablissemanget"  vill  hjälpa  oss  ! Och  vad  bättre  än  studier  kan  vara   oss som  håller  på  att  forska  på  vad  som  vi  mår  bättre  av ! Tack  till  all  som  bidrar  och vi  lär  oss  av  oss själva  då  samhället  inte  vill ! Vi  har  alla  samma  "  anekdoter  "  om  vad  som  funkar  och  får  oss  att  må  bättre elr  till och  med väldigt  bra  som  för  mig ! Så  jaaaaaaaaaaaaa ..  vi  är  vetenskap  som  vissa säger  ! För  vad  bättre  än  faktiska upplevelser  än  så  kallade studier  om  ? 

Man måste också komma ihåg att forskning om kosthållning (men även träning) är svårt att genomföra i praktiken. Stora epidemiologiska studier har ju en väldigt massa inbakade problem med sig exempelvis. Av detta skäl är allt som främjar vad jag brukar kalla "You-Science" bra. Forum och informations- och kommunikationsutbyte spelar där en roll. Det är ju i slutändan så att var och en måste lära känna sin kropp och vad den behöver/mår bäst av för att man ska få bästa resultat.

• Like 2

Jag vill säga ett stort tack till kostdoktorns sida och alla tips och idéer från sidor.. Jag har den 1 jan ätit Lchf i ett år och gått ner 6 kg, började äta för att må bättre, vikten var inga problem så de där 6 kg var bra bonus.... och nu ett år senare orkar mer, inte en enda förkyldning eller liknande, ätit otroligt god mat, fått andra att tänka om, träningen utan träningsvärk och mycket positivare och gladare.. Och framför allt blivit av med mitt sockerbetornas, fast det tog tid men nu är jag friiiii. Gott nytt år och nu satsar vi på 2013 !!!