Jump to content

Carnivore fasta

DRAKULLA

Recommended Posts

Ähttps://www.youtube.com/watch?v=-ZyWDus6CIs 

Är det någon av er som testat Carnovore fasta? 
Jag har nu ökat på min periodiska 16:8 fasta som jag nyttjat de senaste åren ca 5 dagar/veckan.
Nu har jag sedan årets början helfastat 2-3 dagar/veckan + 16:8 de övriga dagarna.
Jovisst, jag har gått ner lite i vikt men det går inte lätt minsann. 
Mindy Pelz har massor av bra faste tips för olika ändamål.
Fick se två videos som var nya för mig om Carnivore fasta.
Jag har höst talas om Carnivore förut som diet men inte i kombination med fasta och vad det då kan göra med envisa tarmbakterier och viktminskning.
Känns trist att äta enbart kött mm alltid men tydligen kan det räcka 3 dagar/veckan med kombination fasta för att styra om tarmbakterierna.
Intressant!

• Like 3

Jag har nu kommit igång med Carnivore(animalisk)mat kombinerat med fasta som tidigare. 
Det rasslade till på vågen minsann! Efter endast 2-3 dagar med animalier  -1,5 kg!
Tidigare har viktminskningen varit på usel nivå, trots 2-3 hela fastedagar /vecka.
Detta resultat ger mig helt klart motivation att fortsätta.

• Like 2

• 2 months later...
22 timmar sedan, duchess sade:

Nyfiken att höra hur det har gått fortsättningsvis och hur är ditt upplägg?

Jag körde Carnivore + fasta i ungefär två månader. Sedan kände jag att jag ledsnade på att endast äta animaliskt.
Viktnedgången gick bra i början för att sedan slå ner på takten och det kändes därför ej värt mödan med att fasta så ofta.
Huruvida församlingen i mina tarmar har bytt skepnad har jag inte verktyg för att mäta men hoppas att de släppte in ett gäng "smalisbakterier" under tiden.

Sedan läste jag om P:E dieten (protein:energi) av Ted Naiman och  om vikten av att äta en högre andel protein, mindre fett, fortfarande lågkolhydrat.
Carnivore och P:E dieten kan ju gå lite in i varandra. Animalisk föda innebär ju som regel mycket protein. Animalisk föda kan dock skilja en hel det i fetthalt.
P:E har som riktmärke mycket protein(animalisk/vegetarisk) men mindre fettrikt. Inga stora smörklickar på tallriken alltså, kanske lite oftare fisk, keso o.s.v.
Man kan ju mixa och blanda lite hur man vill, bara lägga till mer protein till det vanliga också.

Jag har nu gått ner några kg. till och det här känns rätt för mig(just nu).
Vad gäller fastan så nöjer jag mig med 16:8 nu.

• Like 4