Anita Rosander Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 Vad kan man ha istället för grön pesto? Jag klarar inte av smaken av basilika. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tr0llet Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 Rucolapesto? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kita 202 Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 eller hoppa över om du inte gillar det 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 Eller grönkålspesto, spenatpesto, ta det du gillar. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 7 timmar sedan, Anita Rosander sade: Vad kan man ha istället för grön pesto? Jag klarar inte av smaken av basilika. Jag är inte heller speciellt förtjust i Pesto! Du har redan fått förslag, du får ett till av mig dvs persiljepesto! Dvs om du varken gillar basilika eller Pesto.. skippa det! Dvs vad jag förstår så är "Pesto" en gucka, med vanligtvis Basilika.. eller andra gröna blad ihop med olivolja och pinjenötter.. det är mest troligt ett sätt att bevara näringen i gröna blad fram tills vintern iallafall! Kolla om det går att göra med maskrosblad/brännäslor/rödbetsblast! Dvs du kan utan vidare byta ut peston mot Tapenade, det gillar jag mycket bättre.. jättegott! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted February 19, 2021 Share Posted February 19, 2021 Eller tomatpesto! Det känns som att umamin blir maxad när parmesan gifter sig med tomat. https://www.ica.se/recept/rod-pesto-723560/ 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts