Anita Rosander 6 Postad 18 Februari Share Postad 18 Februari Vad kan man ha istället för grön pesto? Jag klarar inte av smaken av basilika. 3 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tr0llet 1 710 Postad 18 Februari Share Postad 18 Februari Rucolapesto? 3 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kita 202 473 Postad 18 Februari Share Postad 18 Februari eller hoppa över om du inte gillar det 2 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cederulla 1 256 Postad 18 Februari Share Postad 18 Februari Eller grönkålspesto, spenatpesto, ta det du gillar. 4 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zepp 18 684 Postad 18 Februari Share Postad 18 Februari 7 timmar sedan, Anita Rosander sade: Vad kan man ha istället för grön pesto? Jag klarar inte av smaken av basilika. Jag är inte heller speciellt förtjust i Pesto! Du har redan fått förslag, du får ett till av mig dvs persiljepesto! Dvs om du varken gillar basilika eller Pesto.. skippa det! Dvs vad jag förstår så är "Pesto" en gucka, med vanligtvis Basilika.. eller andra gröna blad ihop med olivolja och pinjenötter.. det är mest troligt ett sätt att bevara näringen i gröna blad fram tills vintern iallafall! Kolla om det går att göra med maskrosblad/brännäslor/rödbetsblast! Dvs du kan utan vidare byta ut peston mot Tapenade, det gillar jag mycket bättre.. jättegott! 2 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjell Granelli 6 513 Postad 19 Februari Share Postad 19 Februari Eller tomatpesto! Det känns som att umamin blir maxad när parmesan gifter sig med tomat. https://www.ica.se/recept/rod-pesto-723560/ 5 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Recommended Posts