Gå till innehåll

Recommended Posts

Välkomna! 

Här kan vi få stöttning och råd under sin fasta-period. 
Jag är nybörjare när det gäller fasta och är på min första vecka. Började med ketodiet för 7 veckor sedan, men upplever ingen förändring, snarare plussar på vågen.

I forumet fick jag tips om längre fasta perioder och har nu satt igång med detta. Fastar 16:8 och vissa dagar längre. 
Mitt mål är att gå ner 8kg till sommaren. (midsommar) 

Nu kör vi :)

• Gilla 6
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör 20:4 emellanåt, och ibland en 24-timmarsfasta. Ska testa en 4-dagars vattenfasta framöver. Jag är en bra bit in i klimakteriet och har under period fastnat i kolhydratträsket, med viktuppgång som följd...såklart... och ingen motivation till träning. Efter klimakteriets intåg har jag mycket svårare att få igång förbränningen. Fastan hjälper att göra det.

När jag äter så är det LCHF. Kommer från en släkt med hög frekvens av diabetes så jag vill hålla kolhydraterna så lågt som möjligt. Målet är att gå ner ca 20 kg. Allt blir så tungt när man är tung, löpning - som jag älskar - är tungt... 

En sak är säker - klimakteriet gör en riktigt dränerad på energi, motivation och glatt humör. 

• Gilla 6
  • Ledsen 1
Länk till inlägg
3 timmar sedan, Katerina sade:

Det är viktigare att se bra ut i shorts än se en viss siffra på vågen, eller hur

Haha! Ja, eller att ens få på sig dom!  

En gång i tiden fick jag på mig dom utan att jag ens behövs dra in magen :D Det låter som att det är en evighet sen, men det är ca 10 år sedan.

Kanske, kanske kanske kan jag komma dit igen.