Gå till innehåll

Recommended Posts

Uppdatering. Vägningsdag idag.. Har gått upp 0,3 kg, ändå har jag fastat längre perioder den här veckan. 24 timmars fasta vid 3 tillfällen, resterande 8:16/8:18...

Lånar en smartklocka som håller koll på steg och förbränning. I snitt förbränns 2000 kalorier om dagen, utan träning. Bara tagit ett par promenader. Kan det vara vätska i kroppen som samlas? Fick min mens i torsdags så får väl skylla på den. 

Usch vad det är tråkigt när man ser pluss siffror på vågen. Nu är ett måttband införskaffat iaf, det var inte det lättaste att få tag på. Behövde ta mig till Panduro för att få köpt ett. Trodde liksom det var standard i de flesta butiker men nä, bara stålmåttband och tumstockar. XD

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 minuter sedan, Effie sade:

Måndag. Och jag är klar med min månad karnivor. Nu ska jag börja äta mer normalt igen, försiktigt. Eller rättare sagt, börja med ett par dagars fasta. Två dagar tänkte jag mig första tillfället. Kom på i går kväll att jag testar ett par appar (testar typ vad har man dem till och vilken är roligast?) och där ska man ju starta fastan direkt när man svalt sista tuggan... 🙂 

Sitter med en kopp rooibos chai och morgontidningen. Träningskläder; ska ut på ett lätt joggningspass sedan. 
Sedan får vi se hur det går. 

Hur går det för er andra?

Skrev samtidigt som dig Effie :) Härligt med joggingpass. Här har vi vårsol och riktigt skönt ute. 

Länk till inlägg

Svårt att mäta midjan med tumstock 🙂 

Det är därför jag väger mig dagligen, när jag väger mig. För att se just sådana variationer du beskriver. Det är mycket troligt att det är vatten. Man måste se det långsiktigt. 

• Gilla 1
Länk till inlägg

Solen skiner här också. Jag är alldeles för bekväm av mig för att jogga när det är snö och minusgrader. Inte heller vill jag belasta sjukvården med brutna ben. Men nu kan jag inte skylla på något. 

• Gilla 1
Länk till inlägg

Jag tillhör ju dem som inte är övertygad om kalorier. Jo, att kalorier in < kalorier ut = viktnedgång. Det är själva definitionen. Men att veta hur mycket det är...

Kalorier in kan inte gärna vara mer än det man äter. Så där finns ett maxvärde. 
Kalorier ut är värre. Kroppens normala förbränning är den största delen. Den vet man normalt inte; ja det går säkert att mäta på något vis. Vid svält kan kroppen dra ner den rejält, för överlevnadens skull. Det finns mycket onödigt att dra ner på, som man säkert vill ha kvar. Och olika makronutrienter påverkar förbränningen olika. 
Fasta är en annan sak. Vad som händer om man skulle fasta jättelänge vet jag inte. Men förbränningen går inte ner på några dagar.  Övrig tid drar inte jag ner på maten. Vi behöver ju näringen också. 
Nu har jag försökt beskriva något jag absolut inte är expert på.

• Gilla 1
Länk till inlägg