lelleleo Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Tar ju min Magicbulletkaffe varje dag, på morran, som enda frukost. Och är mätt och glad til långt på eftan Men undrar. Jag mixar med 1 msk smör + 1 msk cocosfett/olja. Men nu hør man ju om cocosfettets alla förträffligheter...ja att ska va direkt "skitbra" för allt möjligt. Skulle man kanske lika gärna ta två msk cocosfett. För smör har ju inte som jag vet nån spes "medisinsk" verkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Det finns visserligen inga farliga fettsyror i smör (kontroversiellt uttalande ), men de nyttiga medellånga är maxade i kokosfett, så sedan jag blev klar över det tar jag bara kokos i kaffet, 30-50 g beroende på humör. Morgontimmarna på jobbet blir huvudet skarpare än någonsin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Det finns visserligen inga farliga fettsyror i smör (kontroversiellt uttalande ), men de nyttiga medellånga är maxade i kokosfett, så sedan jag blev klar över det tar jag bara kokos i kaffet, 30-50 g beroende på humör. Morgontimmarna på jobbet blir huvudet skarpare än någonsin Tänkte mig det he he... Har ju ingen "gramvikt"...men 2 msk cocos får det bli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Tänkte mig det he he... Har ju ingen "gramvikt"...men 2 msk cocos får det bli 2 msk borde väl väga cirka 25 g tänker jag 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Det finns visserligen inga farliga fettsyror i smör (kontroversiellt uttalande ), men de nyttiga medellånga är maxade i kokosfett, så sedan jag blev klar över det tar jag bara kokos i kaffet, 30-50 g beroende på humör. Morgontimmarna på jobbet blir huvudet skarpare än någonsin Gör som du Kjell med kokosoljan, tycker det blir gott med 40 g smör till, kört i en magic bullet mixer får man känslan av en latte. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Det blir billigare med smör och lika bra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Jag blandar kokosfett inköpt i stora pyttsar i grön te istället. Jag slutade med kaffet i fjol efter 40 års kaffedrickande. Upplever precis som det sägs om kokosfettet... att den ger energi omgående. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Det blir billigare med smör och lika bra. Svårt att säga om det är lika bra, mättande ja, men jag rekommenderar att man läser lite mer om kokosoljans speciella egenskaper, avser här de medellånga fettsyrorna främst laurinsyran. Här är lite mer läsning från Kostdemokrati - Kokosolja Man kan även läsa Bruce Fife - Stoppa Alzheimer och bli kokosoljfrälst för mindre. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts