gunbo Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Jag har ätit LCHF kost i snart fyra år, men får kaliumbrist med hjärtklappning, någon som har erfarenhet av de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Hur har du konstaterat kaliumbristen.. vanligare är magnesiumbrist vid hjärtklappning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunbo Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Ja,de togs prover, P-kalium som var 3.0 bör vara 3.5-4.4 Jag äter magnesiumtillskott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Jag känner av viss kaliumbrist. Tror det är mycket vanligt bland LCHF, då man inte lagrar vare sig salt eller vatten på samma sätt. Så att få i sig lite extra tror jag är bra. Jag köper från hälsokosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Använd mineralsalt så slipper man tillskott. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunbo Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Valin Bra, jag har köpt de idag i min ekobutik, 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts