Jump to content

Collagen

Bettan55

Recommended Posts

Om det underlättar för dej med collagen under själva fastan så kanske det kan funka ändå, precis som med benbuljong.
Denna tjej har fastat sig ner i vikt med varannandagsfasta i över ett år. 
Hon berättar att hon alltid tar collagen i kaffet på sina fastedagar och att det underlättar för henne.

• Thanks 1

8 timmar sedan, Erik 2 sade:

Beror inte det på vilken typ av fasta du vill göra? Magen kommer starta igång med syra och enzymer för att bryta ner och du kommer att ta upp det. Om du fastar för att vila matsmältningssystemet så bryter collagenet den vilan. Om du har ett annat syfte...?

Intressant! Jag har tagit collagen länge nu, varje kväll. Just nu är jag inne i ett sömn fokus, där jag försöker förbättra min sömn. En sak jag gör är att sluta äta  senast 17.30, men jaghar tagit collagen i mitt kvällste strax innan sovdags. Kanske det påverkar då!

• Like 2

20 timmar sedan, DRAKULLA sade:

Collagen innehåller en del glycin som kan förbättra sömnen. Inte så dumt ändå!

Ja det är ju bra. Men jag testar lite med bara glycin på kvällen nu och så tar jag collagenet efter träningen istället. Tror inte det spelar stor roll men testa allt jag kan komma på 🙂

• Like 1

On 3/1/2021 at 5:38 PM, Angelico said:

Ja det är ju bra. Men jag testar lite med bara glycin på kvällen nu och så tar jag collagenet efter träningen istället. Tror inte det spelar stor roll men testa allt jag kan komma på 🙂

Jag killgissar att rent glycin dvs en lösgjord aminosyra påverkar systemet mindre än ett antal aminosyror som sitter ihop som collagen. 

• Like 1