Bettan55 Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Kan någon svara på om Clean Collagen bryter min fasta? Tack på förhand! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Beror inte det på vilken typ av fasta du vill göra? Magen kommer starta igång med syra och enzymer för att bryta ner och du kommer att ta upp det. Om du fastar för att vila matsmältningssystemet så bryter collagenet den vilan. Om du har ett annat syfte...? 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bettan55 Posted February 28, 2021 Author Share Posted February 28, 2021 Äter ketogent och fastar minst 16:8 men ofta omad. Vill därför veta om collagen pulvret bryter fastan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sniffe Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Mest troligtvis ja eftersom en matsked är runt 50 kalorier 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Om det underlättar för dej med collagen under själva fastan så kanske det kan funka ändå, precis som med benbuljong. Denna tjej har fastat sig ner i vikt med varannandagsfasta i över ett år. Hon berättar att hon alltid tar collagen i kaffet på sina fastedagar och att det underlättar för henne. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 8 timmar sedan, Erik 2 sade: Beror inte det på vilken typ av fasta du vill göra? Magen kommer starta igång med syra och enzymer för att bryta ner och du kommer att ta upp det. Om du fastar för att vila matsmältningssystemet så bryter collagenet den vilan. Om du har ett annat syfte...? Intressant! Jag har tagit collagen länge nu, varje kväll. Just nu är jag inne i ett sömn fokus, där jag försöker förbättra min sömn. En sak jag gör är att sluta äta senast 17.30, men jaghar tagit collagen i mitt kvällste strax innan sovdags. Kanske det påverkar då! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 3 timmar sedan, Angelico sade: men jaghar tagit collagen i mitt kvällste strax innan sovdags. Kanske det påverkar då! Collagen innehåller en del glycin som kan förbättra sömnen. Inte så dumt ändå! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 1, 2021 Share Posted March 1, 2021 20 timmar sedan, DRAKULLA sade: Collagen innehåller en del glycin som kan förbättra sömnen. Inte så dumt ändå! Ja det är ju bra. Men jag testar lite med bara glycin på kvällen nu och så tar jag collagenet efter träningen istället. Tror inte det spelar stor roll men testa allt jag kan komma på 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 On 3/1/2021 at 5:38 PM, Angelico said: Ja det är ju bra. Men jag testar lite med bara glycin på kvällen nu och så tar jag collagenet efter träningen istället. Tror inte det spelar stor roll men testa allt jag kan komma på Jag killgissar att rent glycin dvs en lösgjord aminosyra påverkar systemet mindre än ett antal aminosyror som sitter ihop som collagen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 20 minuter sedan, Erik 2 sade: Jag killgissar att rent glycin dvs en lösgjord aminosyra påverkar systemet mindre än ett antal aminosyror som sitter ihop som collagen. Ja, det verkar ju rimligt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts