roffi123 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Har tagit blodprov på werlabs. Visade sig att mitt ApoA1 var 2,2, även kolesterol och LDL värde var åt det högre hållet, rekommenderade mig att göra en kostomläggning och motionera. Har ätit lchf i 10 år, rör på mig varje dag, har ingen kunskap om dessa värden, bör jag göra någonting åt det och isåfall vad? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 23 minuter sedan, roffi123 sade: Har tagit blodprov på werlabs. Visade sig att mitt ApoA1 var 2,2, även kolesterol och LDL värde var åt det högre hållet, rekommenderade mig att göra en kostomläggning och motionera. Har ätit lchf i 10 år, rör på mig varje dag, har ingen kunskap om dessa värden, bör jag göra någonting åt det och isåfall vad? Kan vi få alla dina värden? Total Kol, HDL, LDL triglycerider och Apo B. Ett enstaka värde säger inte mkt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffi123 Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Triglycerider 0,75 P-Kolesterol 6,8 P-HDL-Kolesterol 2,2 fp-LDL-Kolesterol 4,5 S-Apolipoprotein A1 2,2 S-Apolipoprotein B 1,2 P-Apo B/Apo A1 0,53 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffi123 Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Är en kvinna 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 2 timmar sedan, roffi123 sade: Är en kvinna Som jag ser det har du perfekta värden. Apokvot på 0,53 är utmärkt! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffi123 Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Tack 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Låg risk: Kvinnor < 0,6; Män < 0,7 Måttlig risk: Kvinnor 0,6-0,8; Män 0,7-0,9 Hög risk: Kvinnor > 0,8; Män > 0,9 https://werlabs.se/halsokontroll/hjart-och-karlsjukdom/apo-kvot/ Har oxå tagit prover på Werlabs, önskar bara att mina var lika bra som dina! Ta alla prover du har råd med, något/några kommer att sticka ut hur som helst! Vad gäller APO-kvot och triglycerider så finns det inget att anmärka! På det kan man göra den "Gamla utvärderingen", dvs Tot-C/HDL-C, bör vara under 6, hellre på 5, ungdomar på 4, du hamnar på 3,09.. dvs 6,8/2,2=3,09, nästan för bra värden? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts