Kristin Hovensjö Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Jag tänkte börja med lchf på måndag bra för atros och kroppen. Tänker köra lchf tillsammans med 16:8. För annat äter jag väldigt mycket och dåligt sent på kvällen. Jag hade bra värden och blodtryck senaste var på läkarbesök. Orolig att det dåliga kolesterol och mina bra värden bli sämre med lchf. Sedan är jag orolig inte ska gå ner i vikt med lchf eller stå stilla med vikten med lchf. Fast vikten komma i andra hand först må bra kroppsligt för min egna skull. Vet att man kan gå upp med lchf Sedan ner med den. Kanske bättre mäta med måttband i midjan än väga sig. Eller köra båda varje onsdag när jag inte har mens. Jag hoppas mitt sockerberoende försvinner och bli bättre med lchf. Kommer sova bättre och få bättre hud med lchf. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 21 minuter sedan, Kristin Hovensjö sade: äter jag väldigt mycket och dåligt sent på kvällen. Beror detta på ditt arbete (sent skift eller liknande)? Hur många måltider har du tänkt dig 1, 2, 3 ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 Angående kolesterol så verkar det dels vara bra med högt kolesterol i Corona-tider. Dels är också högt kolesterol förknippat med längre livslängd. Uffe Ravnskov är en bra källa till kunskap om kolesterol. Han har skrivit några inlägg här på forumet (@Uffe ) och han har en webbsida med information man kan titta på. Han är alltså forskare och har publicerat många vetenskapliga artiklar. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 Som jag brukar skriva: jag har läst många berättelser om personer som först får höjt kolesterol, som högst efter ca nio månader, och som sedan oftast går ner, och blir bättre än innan, med en bättre fördelning. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristin Hovensjö Posted March 5, 2021 Author Share Posted March 5, 2021 10 timmar sedan, Nils Engström sade: Beror detta på ditt arbete (sent skift eller liknande)? Hur många måltider har du tänkt dig 1, 2, 3 ? Jag tänkt äta 3 mål. Tränar ibland sent men jobbar inte sent. Tar medicin fastar mellan 18-21 med den då kan inte äta. Därför sen middag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 1 timme sedan, Kristin Hovensjö sade: Jag tänkt äta 3 mål. Tränar ibland sent men jobbar inte sent. Tar medicin fastar mellan 18-21 med den då kan inte äta. Därför sen middag. Hu tänker du dig då klockslagen för 18:6? För effektiv LCHF bör eftermiddag, kväll och natt vara fri från ätande, annars svårt att komma i ketos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristin Hovensjö Posted March 5, 2021 Author Share Posted March 5, 2021 10 minuter sedan, Nils Engström sade: Hu tänker du dig då klockslagen för 18:6? För effektiv LCHF bör eftermiddag, kväll och natt vara fri från ätande, annars svårt att komma i ketos. Jag kör middag innan 18. 20-12 fastar jag för 16:8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts