Kristin Hovensjö Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Hur ska jag göra gäller lchf och vägning? Strunta i det och mäta mig istället eller både väga och mäta mig i gång I veckan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 1 timme sedan, Kristin Hovensjö sade: Hur ska jag göra gäller lchf och vägning? Strunta i det och mäta mig istället eller både väga och mäta mig i gång I veckan. Egentligen kan man göra som man vill.. såvida man inte blir nojad av enstaka kilon eller centimetrar! För det naturliga är att både vikt och mått varierar över dygn, veckor, (+ en viss tid i månaden för främst kvinnor). Oså finns det alla varianter.. typ känna på byxliningen, med det förbehållet att sådant främst märks på de med bukfettma! Man kan väga/mäta morgon, middag, kväll, om man har tid och lust i 7-14 dar, då inser man hur mycket det varierar.. oså går man vidare, för det är den långsiktiga trenden som är viktigast.. iallafall om man vill/behöver gå ner i vikt/minska på bukfettma. Hur som helst så är det vanligt att man tappar en del vatten de 2-3 första veckorna, man märker det för man blir himla torr i munnen samt dricker och kissar en hel del. Nemas problemas, vattnet kommer tillbaka för kroppen vill behålla sin vätskebalans, då får vissa panik, antingen för att de gått upp något kilo eller står still. Och jag kan lova dig att man bygger inte 1 kilo muskler eller fett på en vecka/14 dar! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 1 timme sedan, Kristin Hovensjö sade: Hur ska jag göra gäller lchf och vägning? Strunta i det och mäta mig istället eller både väga och mäta mig i gång I veckan. Väg dig någon gång i månaden, då jämnas värdena bättre ut. Mäta ? Allt tar sin tid! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Jag mäter och väger en gång i veckan. Ett bra sätt att hålla koll på om det man gör leder åt rätt håll. Annars vet man ju inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Och jag väger, och ev mäter, varje dag, om jag känner för det. Just för att se de här variationerna upp och ner, som måste tas med jämnmod. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Så länge du inte blir fixerad vid siffrorna på vågen så kan du väga dej så ofta du känner för det. Eller inte alls. Känn efter hur kläderna sitter. Det säjer mer än siffrorna på vågen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts