Kristin Hovensjö Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Kan jag på lördagar fuska med lchf med bär med grädde, choklad och nötter? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Bär, grädde och nötter i rimliga mängder går bra! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Varför kalla det ”fusk”? Det är väl inte fusk? DU väljer vad DU vill stoppa i DIN kropp! Fråga dig själv vad DITT mål är och om det då finns utrymme för nötter, bär och grädde i kosten? Om det är att bli fri från värk kanske m ejerier går bort men om det är viktnedgång kanske de måste bort för det. Vi reagerar lite olika. Funderar du generellt på om det finns utrymme för nötter, bär och grädde inom ramen för vad som kallas LCHF, så visst finns det det! Det är ”För vem?” och ”Varför?” som styr. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sniffe Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 1 dl hallon är 2,5 gram kolhydrater https://www.dietdoctor.com/se/lchf/frukt 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borje Posted March 10, 2021 Share Posted March 10, 2021 20 gram 100%-ig choklad innehåller 3 gram kolhydrater och drygt 10 gram fett. (Denna sorts choklad finns tyvärr inte med i DD:s godisöversikt) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 10, 2021 Share Posted March 10, 2021 On 2021-03-09 at 19:50, Kristin Hovensjö sade: Kan jag på lördagar fuska med lchf med bär med grädde, choklad och nötter? Vi "fuskar" alla på LCHF, dvs det är inget fusk, det är en del av våra matvanor! Rätt många "fuskar" med sprit, vin eller öl på helgen.. och som du vet, det funkar för de flesta, medans vissa måste ha det varje dag! Sååå.. vi lever vuxna liv, vi äter gott, vi äter så hälsosamt vi kan och ibland sitter det fint med ett glas vin, eller en wiskey, eller en öl, eller en efterätt! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morgonsol Posted March 10, 2021 Share Posted March 10, 2021 Jag hade nog ställt mig frågan 'vad fyller det för funktion/behov att äta bär, grädde, choklad och nötter'? Satsa på 40%ig grädde och minst 70%ig choklad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts