cili Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Hej! Jag är kvinna, 64 år, bor i Danmark. Har ätit LCHF i nio år, senaste åren mera åt keto-hållet. Bröt ett knä för några veckor sen, opererades och håller nu på att restituera. Ska röntgas och börja hos sjukgymnast om ett par veckor. Jag ligger mycket ner, rör mig så mycket jag kan (går runt med kryckor), men klarar inte av så mycket. Finns det nån här i forumet som har goda råd till kosttilskott och annat jag ska vara uppmärksam på, både gällande läkande av benbrott och det att röra sig såhär lite? Jag äter bra ketogen kost, som för tiden lagas av min snälla man (jag är lyckligt lottad). Har som tur är god aptit. Jag gör övningar i sängen för hela kroppen, men blir som sagt snabbt trött och det är ju inte samma som att göra riktiga viktbärande övningar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Hej, har du provat att göra övningar med ett gummiband, då får man ju lite motstånd? Och krya! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cili Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Tack! Jo, det gör jag varje dag. Jättesmart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 Eftersom du inte kan belasta skelettet fullt ut kan du kanske se över mineralerna? Magnesium i bra form motverkar benskörhet (undvik -oxid, i övrigt gärna olika former). Anna Sparres diskussioner med Morley Robbins är intressanta. 4health-podden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 38 minuter sedan, MariaF sade: Eftersom du inte kan belasta skelettet fullt ut kan du kanske se över mineralerna? Magnesium i bra form motverkar benskörhet (undvik -oxid, i övrigt gärna olika former). Anna Sparres diskussioner med Morley Robbins är intressanta. 4health-podden. Och D3 samt K2 är viktiga också. Samarbetar med magnesium. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Var noga med att få i dig tillräckligt med protein. När kroppen ska läka så behövs det en hel del extra protein. Så fort du får belasta så var noga med att röra dig - då går läkningen fortare. Var noga med mineralerna. Kanske minska på kaffedrickandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cili Posted March 25, 2021 Author Share Posted March 25, 2021 Tack ska ni ha allihopa för goda råd . . Och jag får kolla 4health-podden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts