camilla68 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Jag har gått ner fån 64 till 54 med hjälp av lchf och är helt inne på att det är så här jag ska leva resten av mitt liv...meeeen...jag vill dra iväg ett par kilo till...behöver Er hjälp!!!! Kan Ni hjälpa mig med fakir tips?? Tack så länge/Camilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Vad är det du vill ha hjälp med? Vad som du kan äta? Något annat? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Strunta då i Fakir för det är mest en uteslutningskost när inget fungerar fasten man äter så att det borde göra det! Ta du och ät lite mindre.. sk kalorirestriktion.. funkar för de flesta.. ett tag iallafall sen efter några gånger så fungerar ingeting längre! Eller så är du nöjd med dig själv.. det kan alltid vara svårt för de flesta av oss.. men det är hur som helst hållbart.. och om det innebär att man får äta god mat och slipper gå hungrig så kan det rent utav bli som en livsstil!!?? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Kött ägg och smör 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camilla68 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Vad är det du vill ha hjälp med? Vad som du kan äta? Något annat? Vad kan jag äta? Hur sk jag börja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Jag har senaste veckan kört vad som brukar kallas fakrir men som egentligen är normalt för mig... Jag har dock legat på lite högre proteinintag än vad jag är van vid men det funkar bra. Jag äter kott, fisk eller fågel samt kryddsmör. Inte en grönsak på hela veckan (förutom lite vitlök och persilja i vitlökssmöret). Det går att variera väldigt bra även utan grönsaker. Det är skillnad på kyckling, lax och fläskkotlett... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camilla68 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Jag har senaste veckan kört vad som brukar kallas fakrir men som egentligen är normalt för mig... Jag har dock legat på lite högre proteinintag än vad jag är van vid men det funkar bra. Jag äter kott, fisk eller fågel samt kryddsmör. Inte en grönsak på hela veckan (förutom lite vitlök och persilja i vitlökssmöret). Det går att variera väldigt bra även utan grönsaker. Det är skillnad på kyckling, lax och fläskkotlett... Kan jag fortsätta dricka kaffe m kokos olja o smör...övriga mejeriprodukter ska väl helt uteslutas?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Ölkorv, kokosfett, majonäs, skinka, bacon, ägg, fläskkarre med kryddsmör, ungersk salami, sjögräsnudlar, blandfärsbiffar mm gott, så hamnar du på fakirnivåerna. Men bli inte besviken, vikten behöver inte "rasa" för det, är min erfarenhet som äter jämnt så. Det är snarare viktigare med rätt balans mellan fett, proteiner och kolisar. Fast iofs hjälper låga kolisar till att kunna få denna balans litet lättare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camilla68 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Strunta då i Fakir för det är mest en uteslutningskost när inget fungerar fasten man äter så att det borde göra det! Ta du och ät lite mindre.. sk kalorirestriktion.. funkar för de flesta.. ett tag iallafall sen efter några gånger så fungerar ingeting längre! Eller så är du nöjd med dig själv.. det kan alltid vara svårt för de flesta av oss.. men det är hur som helst hållbart.. och om det innebär att man får äta god mat och slipper gå hungrig så kan det rent utav bli som en livsstil!!?? Känns som min livsstil...har ju trots allt levt såhär i 14 månader...varit oerhört målinriktad, största misstagen som gjorts är kanske att jag ätit lite frukt. Har konstaterat att det är inte längre är något för mig, har slopat alkohol och äter så rent och naturligt som det går. Nu vill jag bli av med två kilo till, känns om jag fastnat på en platå...det r det ag vill ha konkret hjälp med:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Kanske prova periodisk fasta om du är på en platå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Och vad händer/inträffar när de kilona är väck? Grejen är att folk ofta förväxlar en estetiskt tilltalande kropp med siffror på en våg, det är inte alls samma sak! Det kan tillomed vara som så att din kropp vore mer proportiornerlig med några kilon till.. tex av träning, med rätt muskler på rätt ställen? Kilon som man tvingar av kroppen har en märklig tendens att komma tillbaka.. speciellt om det sker med drakoniska metoder. Sen så, för de flesta av oss så gäller.. att för att bevara den vikt vi lyckats gå ner till gäller att vi äter och lever exakt på samma sätt som när vi gick ner.. kan du tänka dig att leva på Fakir resten av livet? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LenaA Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Känns som min livsstil...har ju trots allt levt såhär i 14 månader...varit oerhört målinriktad, största misstagen som gjorts är kanske att jag ätit lite frukt. Har konstaterat att det är inte längre är något för mig, har slopat alkohol och äter så rent och naturligt som det går. Nu vill jag bli av med två kilo till, känns om jag fastnat på en platå...det r det ag vill ha konkret hjälp med:-) Två kg? Slappna av kanske skulle hjälpa? Du vet ju hur du skall äta och gör det bra. Det verkar som om du är "hemma". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camilla68 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Två kg? Slappna av kanske skulle hjälpa? Du vet ju hur du skall äta och gör det bra. Det verkar som om du är "hemma".Så sant!! Jag får väl slappna avoch kanske vara nöjd så släpper det kanske...det är väl som med den som söker kärleken...först när dom gett upp så finns den därTack!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camilla68 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Och vad händer/inträffar när de kilona är väck? Grejen är att folk ofta förväxlar en estetiskt tilltalande kropp med siffror på en våg, det är inte alls samma sak! Det kan tillomed vara som så att din kropp vore mer proportiornerlig med några kilon till.. tex av träning, med rätt muskler på rätt ställen? Kilon som man tvingar av kroppen har en märklig tendens att komma tillbaka.. speciellt om det sker med drakoniska metoder. Sen så, för de flesta av oss så gäller.. att för att bevara den vikt vi lyckats gå ner till gäller att vi äter och lever exakt på samma sätt som när vi gick ner.. kan du tänka dig att leva på Fakir resten av livet? Ok...jag fortsätter så som jag gjort...för det har ju gett ett oerhört gott resultat...jag har ätit och levt gott...inte svultit en sekund utan snarare fått tvinga i mig mat...tack iallafall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Nää....har du satt upp ett mål så kör för det ...det är ju bara 2 kilo kvar...typ drick vatten i två dagar ...så är du där...sen kan du fundera på om du inte borde gå upp några klion... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camilla68 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Nää....har du satt upp ett mål så kör för det ...det är ju bara 2 kilo kvar...typ drick vatten i två dagar ...så är du där...sen kan du fundera på om du inte borde gå upp några klion... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Är viktnedgången realistisk? Hur lång är du? Hur gammal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camilla68 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Är viktnedgången realistisk? Hur lång är du? Hur gammal?Ja, för mig är den viktnedgången realistisk...tror att du är ute efter mitt BMI vilket är ytterst missvisande...det är bara siffror och jag vill ha min trivselvikt, jag njuter vidare...tack iallafall:-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Hmmm...en förutbestämt trivselvikt är väl bara siffror det med. Låt kroppen bestämma sin trivsel. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camilla68 Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Yeees, nu har jag fakirat på mitt sätt i tio dagar och tappat 2,8 kilo. Har druckit kaffe med äggmjölk eller smör och kokosfett. Ätit ägg med hemmagjord majonäs, fina köttbitar med kryddmör...mår himmelskt bra:) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Nu kanske jag är fel ute men en kvinna som väger 54 kg måste helt enkelt vara smal och fin. Det finns inget skäl att tvinga ned vikten ytterligare som jag ser det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Nordahl Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Bra jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Nordahl Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Och vad händer/inträffar när de kilona är väck? Grejen är att folk ofta förväxlar en estetiskt tilltalande kropp med siffror på en våg, det är inte alls samma sak! Det kan tillomed vara som så att din kropp vore mer proportiornerlig med några kilon till.. tex av träning, med rätt muskler på rätt ställen? Kilon som man tvingar av kroppen har en märklig tendens att komma tillbaka.. speciellt om det sker med drakoniska metoder. Sen så, för de flesta av oss så gäller.. att för att bevara den vikt vi lyckats gå ner till gäller att vi äter och lever exakt på samma sätt som när vi gick ner.. kan du tänka dig att leva på Fakir resten av livet? Märkligt att du kan komma med så tvärsäkra råd utan att ha en aning om vem hon är! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts