EvaTeng Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 ja, då efter ett års tragglande och osäkerhet... på't igen. Första dagen: 187 g (87%) fett, 23 gram (5%) kolhydrater, 33 g (7%) proteiner, 12 g (1%) fibrer... är detta en vettig fördelning? Det känns som vansinnigt med fett. Mesta kolhydraterna satt i 200 gram blomkål 9 g. Men mätt och belåten, dra ner på blomkålen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Lite väl lite protein om du väger mer än 40 kg! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 2 timmar sedan, evadal0708 sade: Lite väl lite protein om du väger mer än 40 kg! Instämmer helt i det. Att dra ner på blomkål behövs inte. Möjligen byta ut mot t ex Broccoli för att få mer näring 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokenok Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 De andra respondenterna är nog lite väl diplomatiska angående proteinet. Det är alldeles för lite protein, om du inte är ett litet barn. Men i övrigt är det svårt att svara om vi inte har mer information. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvaTeng Posted March 23, 2021 Author Share Posted March 23, 2021 22 timmar sedan, EvaTeng sade: ja, då efter ett års tragglande och osäkerhet... på't igen. Första dagen: 187 g (87%) fett, 23 gram (5%) kolhydrater, 33 g (7%) proteiner, 12 g (1%) fibrer... är detta en vettig fördelning? Det känns som vansinnigt med fett. Mesta kolhydraterna satt i 200 gram blomkål 9 g. Men mätt och belåten, dra ner på blomkålen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvaTeng Posted March 23, 2021 Author Share Posted March 23, 2021 Oj, tre ägg till frukost, 80 gram korv till lunch och 150 gram räkor? Kände mig proppmätt och nej, jag väger inte 40 kilo. Dra ner på fett då? Hade 50 gram smör till äggen, 30 gram till blomkålen, 3 msk olja till räksalladen....? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted March 23, 2021 Share Posted March 23, 2021 2 timmar sedan, EvaTeng sade: Oj, tre ägg till frukost, 80 gram korv till lunch och 150 gram räkor? Kände mig proppmätt och nej, jag väger inte 40 kilo. Dra ner på fett då? Hade 50 gram smör till äggen, 30 gram till blomkålen, 3 msk olja till räksalladen....? Om jag slår in detta på kostbevakningen så blir det ca det dubbla i protein. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts