Jump to content

fett

Recommended Posts

ja, då efter ett års tragglande och osäkerhet... på't igen. Första dagen: 187 g  (87%) fett, 23 gram (5%) kolhydrater, 33 g (7%) proteiner, 12 g  (1%) fibrer... är detta en vettig fördelning?  Det känns som vansinnigt med fett. Mesta kolhydraterna satt i 200 gram blomkål 9 g. Men mätt och belåten, dra ner på blomkålen?

• Like 1

2 timmar sedan, evadal0708 sade:

Lite väl lite protein om du väger mer än 40 kg!

Instämmer helt i det. Att dra ner på blomkål behövs inte. Möjligen byta ut mot t ex Broccoli för att få mer näring

• Like 3

De andra respondenterna är nog lite väl diplomatiska angående proteinet.

Det är alldeles för lite protein, om du inte är ett litet barn.

Men i övrigt är det svårt att svara om vi inte har mer information.

• Like 2

22 timmar sedan, EvaTeng sade:

ja, då efter ett års tragglande och osäkerhet... på't igen. Första dagen: 187 g  (87%) fett, 23 gram (5%) kolhydrater, 33 g (7%) proteiner, 12 g  (1%) fibrer... är detta en vettig fördelning?  Det känns som vansinnigt med fett. Mesta kolhydraterna satt i 200 gram blomkål 9 g. Men mätt och belåten, dra ner på blomkålen?

• Like 1

Oj, tre ägg till frukost, 80 gram korv till lunch och 150 gram räkor? Kände mig proppmätt och nej, jag väger inte 40 kilo.

Dra ner på fett då? Hade 50 gram smör till äggen, 30 gram till blomkålen, 3 msk olja till räksalladen....?

• Like 1

2 timmar sedan, EvaTeng sade:

Oj, tre ägg till frukost, 80 gram korv till lunch och 150 gram räkor? Kände mig proppmätt och nej, jag väger inte 40 kilo.

Dra ner på fett då? Hade 50 gram smör till äggen, 30 gram till blomkålen, 3 msk olja till räksalladen....?

Om jag slår in detta på kostbevakningen så blir det ca det dubbla i protein.

• Like 2