AnetteB Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Jag känner mej oerhört provocerad ibland av många av dom där matlagningarna och bakningarna som sker på nästan alla kanaler i vårt TV-utbud... och fyran är värst tycker jag! Jag har ofta TV:n på i bakgrunden här i hemmet och i morgonens nyhetsprogram har dom alltid nån kock eller bagare som fixar och donar, och jag upplever som att dom riktigt fokuserar på att det ska vara så långt ifrån LCHF som det bara går att vara?! Det sockras och pratas om sockret med len och mjuk röst, så jag börjar undra om inte annonsörerna hotar med att dra tillbaka sina reklamer och annonser om dom ens nämner mat som är nyttig?! Är det någon mer än jag som reagerar på detta? Eller är det jag som är "känslig" kanske 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Jag håller med det skulle kanske gå att få till ettLCHF matprogram men det måste väl sponsras av arlas smör då. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koffeintabletten Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Mmm håller med - visst kan det vara störande. Jag reagerar likadant på LCHFsötsaker/desserter när det gäller LCHFvänner som jag följer på Instagram. Jag blir liksom provocerad av att få en LCHF-kladdkaka upptryckt rakt i ansiktet... :/ Men det är för att jag inte vill riskera att bli triggad av sött! Jag är som en nygjord vampyr som inte klarar av att se eller känna lukten av blod 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamman Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Jag är som en nygjord vampyr som inte klarar av att se eller känna lukten av blod Underbar liknelse! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Då blir jag betydigt mer provocerad i affären där skräpprodukterna står uppradade. Frödinge kladdkaka eller bake off-kanelbullar någon? Nä då äter jag hellre hembakt, i lagom mängd (denna mängd är såklart individuell beroende vad man tål . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Personligen älskar jag mat och bak program. Så olika det kan vara. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted April 10, 2013 Author Share Posted April 10, 2013 Personligen älskar jag mat och bak program. Så olika det kan vara. Dom är trevliga inslag i våra program, men det jag menar är att dom pratar så varmt om sockret en del... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted April 10, 2013 Author Share Posted April 10, 2013 Förra säsongen av Malous Efter tio exempelvis, där det i nästan varje program stod en stor skål på hög fot fylld med gelehallon mitt på bordet, och var nästan ständigt i bild. - Till och med programmen efter att Ann Fernholm var där och blev intervjuad och dom testade sitt blodsocker efter att ha ätit ett gelehallon, så fortsatte dom där sockriga hallonen att dominera i rutan, som JAG upplevde det i allafall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Har hört att i princip alla kockutbildningar i Sverige lär ut att man måste ha socker i alla maträtter. Då är det ju inte konstigt att det måste vara det i all mat som visas på TV med.Ååå kan inte kostdoktorn ha ett program på TV där han bjuder in mängder med LCHF profiler, som bland annat lagar LCHF mat. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted April 11, 2013 Author Share Posted April 11, 2013 Har hört att i princip alla kockutbildningar i Sverige lär ut att man måste ha socker i alla maträtter. Då är det ju inte konstigt att det måste vara det i all mat som visas på TV med. Ååå kan inte kostdoktorn ha ett program på TV där han bjuder in mängder med LCHF profiler, som bland annat lagar LCHF mat. Tycker jag med 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koffeintabletten Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Ja med - ett LCHF Biggest loser! För bövelen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tryffel Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Har hört att i princip alla kockutbildningar i Sverige lär ut att man måste ha socker i alla maträtter. Då är det ju inte konstigt att det måste vara det i all mat som visas på TV med. Ååå kan inte kostdoktorn ha ett program på TV där han bjuder in mängder med LCHF profiler, som bland annat lagar LCHF mat. Ja, tyvärr är det sant. Jag får alltid högt blodsocker efter att ha ätit på restaurang även om jag väljer LCHF-liknande rätter. Det måste bero på allt dolt socker eftersom jag får aldrig högt socker av min egen hemmalagade mat (är "frisk" typ2-diabetiker, som håller sockret på normal nivå endast genom LCHF). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts