Jump to content

Mentala förbättringar

Hildegaard
 Share

Recommended Posts

Haloj

Jag tycker det mest skrivs om fysiken och kroppshälsa (vilket dock är intressant) så jag är nyfiken på vilka mentala förbättringar ni andra märkt?

Själv så tänker jag mycket mer logiskt, jag studerar på högskola vilket för min del innebär att jag måste kunna dra logiska slutsatser mellan ex. olika teorier och vetenskapliga artiklar etc., stooor förbättring, hjärnan "låser" sig inte längre ex. utan ja, jag har blivit smartare helt enkelt!  :D

En annan rolig grej jag märkte härmodagen var när jag spelade Forza 3 (racingspel) jag är mycket bättre på det nu, händerna gör det som jag vill att de ska göra mycket stor skillnad mot innan LCHF. Och nej d beror inte på att jag övat :P , spelade en halv gång för kanske 5 månder sedan, har aldrig spelat mycket för tyckt det varit svårt, men det är roligare nu...

Jag jobbar extra som natt vårdare ngn gång i månaden och min hjärna är inte längre dimmig emellan dygns virrvarret.

Har ätit LCHF sedan 29 nov förra året och äter under 20 gram kol om dagen.

Tar d vitamin, havtorn, omega-3, magnesiumolja, havssalt och kollodialt silver.

• Like 1

Jag  märker det mest på mina barn, deras skolarbete och resultat har förbättrats avsevärt, och då äter dom inte strikt LCHF. Dom äter även D-vitamin och omega 3. Men sådana positiva förändringar glädjer ett modershjärta. :)

• Like 2

Jag har mindre ångest (gått ner på min medicin t o m, vilket jag inte trodde jag skulle klara någonsin), är mycket piggare, har motivation, är lycklig och energisk - älskar helt plötsligt att träna fastän jag tyckt om det innan.

Så ja, kosten kan påverka. Både fysiskt och mentalt.

Sen är jag inte klarare i huvudet utan alltid lite upp i det blå & glömsk, men det är nog mest min personlighet.

• Like 1

Känner mig mer balanserad i humöret och lugnare. Mer fokuserad.

Har dessutom har "vallningar" som hör till min ålder helt plötsligt upphört  ;)