Kaos-troll Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Mitt namn är Fredrik Andersson, jag pluggar Friluftsliv, hantverk och Ledarskap på Sjöviks Folkhögskola, Började med LCHF för en vecka sedan och en så länge trivs jag.Nu om 1,5 månad så kommer vi att göra en 3 veckors Kanadensare färd i "orörd" miljö, alltså inte komma i kontakt med omvärlden.Så det jag undrar är vad kan vara smart att ta med så jag får i mig tillräckligt med energi de här veckorna, i vanlig kost brukar man räkna det dubbla, är det samma i LCHF?Köttfärs , ägg, grönsaker har jag inga problem att torka så det funkar.Ps. kan inte få i mig dessa av olika anledningarFiskJordnötterHasselnötterLaktos (extremt känslig)Tack för svaret! MVH // Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camillawl Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Kokosfett för att säkra fettmängden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Skiva innanlår tunt och torka som du torkar köttfärsen. Torkade fläsksvålar, har aldrig ätit det själv, men jag tror att det finns dom här på forumet som rekomenderar det och vet hur man får dem goda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Ölkorv, salami och andra torkade charkprodukter. Mandel och andra nötter och fröer som du tål. Hembakade frökex. Torkade bär, tex blåbär, tranbär etc. Olivolja att ha på grönsaker. En fin buljong att blanda ner kokosfett i. Mjukost på tub håller sig fint. Mörk choklad att lyxa till det med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...