Popular Post Svettigochfet Posted April 8, 2021 Popular Post Share Posted April 8, 2021 Var på hälsokontroll idag. Längd 174 vikt 125kg. Blodsocker 6.1 kolesterol 6.1 blodtryck 150/77 (normalt ligger jag på 130/75) Bmi 41. Vad tror ni rekommendationerna blev, ja bmi ska inte vara över 25, och du ska äta mer grönsaker, och minst 3 frukter om dagen. Jag sa att jag äter inte frukt, jag äter hellre ägg. 7 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sniffe Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Ägg är naturens multivitamin. 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 1 timme sedan, Svettigochfet sade: Jag sa att jag äter inte frukt, jag äter hellre ägg. Men oj! Knäck dem inte!! De kan ju få hjärtsnörp! 3 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokenok Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 1 timme sedan, Svettigochfet sade: Vad tror ni rekommendationerna blev, ja bmi ska inte vara över 25, och du ska äta mer grönsaker, och minst 3 frukter om dagen. Jag sa att jag äter inte frukt, jag äter hellre ägg. Eftersom du skriver på detta sätt, så förstår jag att DU förstår att det inte var bra råd. (även om bmi inte bör vara över 25, om man inte har mycket muskler) Stå på dej! Och använd bättre råd! Som du oftast får här. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Svettigochfet Posted April 8, 2021 Author Popular Post Share Posted April 8, 2021 Ja jag förstår det på söndag den 11/4 har jag käkat hyfsat strikt lchf i 1 månad, enda kolhydraterna jag fått i mig är från vitkål och lök max 20gram totalt på en dag. Har efter 3e veckan börja sova bättre, känner mig piggare om kvällar o eftermiddagar, än innan, och magen är nöjd, ingen uppsvälldhet, eller gaser. Bmi är ett helt galet sätt att mäta tycker jag, bättre mäta bukomfång vs bröstomfång. Ja nu har jag rätt rejäl mage, men även om jag får ner magen, så den ligger i jämnhöd med bröstkorgen, kommer jag aldrig ner på några 25 i bmi. Jag ska väga 74-75 kilo på bmi25, det har jag inte vägt sedan jag var 13 år, och det är 35 år sedan. Mitt mål är att få magomfånget att minska, har idag (enligt previa) 130 cm, men jag mäter själv på bredaste stället och det är 137. Men ett magomfång kring 100 och en vikt kring 90, då är jag helnöjd. Det lär ta ett tag, men jag blev ju inte fet på ett år heller, har tagit över 25 år att lägga på mig vikten. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svettigochfet Posted April 9, 2021 Author Share Posted April 9, 2021 Fick min blodsocker/blodketonmätare idag bs 4.7 åt kl 12 och värdet är från 16.40 blodketoner var det sämre med, bara 0,7. mindre protein och mer fett eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 10, 2021 Share Posted April 10, 2021 On 2021-04-08 at 21:20, Svettigochfet sade: Bmi är ett helt galet sätt att mäta tycker jag, bättre mäta bukomfång vs bröstomfång. Midja-höftkvot är ett bra mått som används ofta idag. <1 för män och <0,8 för kvinnor brukar man rekommendera. Som kvinna svänger dock midjemåttet en del tex beroende av menscykeln eller hur många barn man fött och då kan man mäta precis under revbenen istället, det måttet är lite stabilare. Men som vanligt är det förstås riktvärden, inga exakta tal. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 On 2021-04-09 at 17:07, Svettigochfet sade: Fick min blodsocker/blodketonmätare idag bs 4.7 åt kl 12 och värdet är från 16.40 blodketoner var det sämre med, bara 0,7. mindre protein och mer fett eller ? Om du har gott om fett på kroppen att ta av så behöver du inte lägga till så mycket. Studier visar att proteinrik kost har bättre effekt på fettminskning | Diet Doctor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts