Suborg Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Har ni några synpunkter på bloggen Träna styrka? Står Träningslära men det ska vara Träna styrka. Kunde inte redigera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Tja, dom är väldigt duktiga på att analysera och grotta ner sig i studier Ofta välskrivna inlägg vilket gör det värt ett besök ibland Som Lchf:are är det bra att ha lite "valkar i händerna" eftersom det gärna blir tuffa meningsutbyten med grabbarna i kommentarerna om man säger vad man tycker om deras "flåshurtiga" lösningar på alla problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suborg Posted April 10, 2013 Author Share Posted April 10, 2013 Tja, dom är väldigt duktiga på att analysera och grotta ner sig i studier Ofta välskrivna inlägg vilket gör det värt ett besök ibland Som Lchf:are är det bra att ha lite "valkar i händerna" eftersom det gärna blir tuffa meningsutbyten med grabbarna i kommentarerna om man säger vad man tycker om deras "flåshurtiga" lösningar på alla problem Ja och dom verkar inte LCHF-vänliga tycker jag utan menar att vi är lite av en sekt läser jag genom raderna??? Kanske jag missuppfattat dom eftersom dom är så "pålästa" om kroppens alla funktioner??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Dom gillar inte mothugg är väldigt arroganta (ibland elaka) och har på senaste tiden börjat censurera Lchf-inlägg och stoppar tom vissa signaturer i karantän Tja, det är ju deras blogg och vill dom bygga murar får dom väl göra det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Jag tänkte att jag inte skulle kommentera, men jag var precis inne och läste lite (jag läser lite då och då) på Jacobs bloggar (Träningslära och Träna styrka) och känner att jag får nog kommentera här ändå. Jag beundrar hans uthållighet och all tid han lägger ner på sina artiklar och inlägg, han är genuint intresserad och påläst. Tyvärr så överskuggas detta av en otrolig arrogans och elakhet i kommentarsfältet om man inte håller med eller inte förstått hans ganska invecklade resonemang eller ironi eller poäng i inlägget. Han skulle kunna övertyga mer om han kunde bemöta vissa kommentarer med ödmjukhet... Hans budskap skulle då kunna gå fram hos fler. Om jag har förstått honom rätt (herregud, jag riskerar kanske ett påhopp här nu) är att "ät inte skitmat", dvs sockrad och/eller processad mat. Och det har han ju helt rätt i. Sedan har han nog aldrig haft ett osunt förhållande till mat, vilket gör att han har liten (eller ingen) förståelse för att vissa behöver äta lite mer extremt (typ LCHF), att det inte hjälper med att skippa skitmaten för att övriga kolhydrater triggar att äta skitmat ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts