Valin

Hur får man lägre puls?

Recommended Posts

Värt att tillägga är att jag påbörja min konditionsträning för 7 dagar sen, varav jag har levt väldigt väldigt osunt dom senaste 5 åren iaf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I två veckor bara..

 

Det var alltså innan du slutade röka då. Ingen koppling till rökslutet alltså. Har du kollat din puls tidigare utan att den har stigit så där?

 

Hur länge har du ätit LCHF om du nu gör det?

 

Sedan kan pulsen påverkas av att man är orolig för att den skall gå upp så det kan bli självgenererande.

 

Har du kollat pulsen på dagtid också när du suttit en stund?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Kan vara värt att veta att magensiumbrist orsakar depression, men också högt blodtryck, hjärtklappning/högre puls. Och magensiumbrist är rätt så vanligt, speciellt om man äter kolhydratrik kost som innehåller fytinsyra som blockerar upptaget av magnesium. Blodtrycksmedicin, kaffe, diuretika orsakar också brist på magnesium.
SSRI preparat kan även orsaka B5, B12 och andra brister. Vilka återgår till att orsaka mer psykisk problematik, speciellt B12..

 

Jag har ångestproblematik själv och har ofta en puls mellan 75 och 90. Mestadels 85. Normal vilopuls sägs ligga på mellan 60-90 så det behöver inte vara något problem om du mestadels ligger där. Pulsen varierar över dagen också, ökar när man blir tröttare exempelvis, går ner när man går ner i vila och sänker kroppstemperaturen. Då är blodtrycket och symptom på hjärta och kärlproblematik något du ska oroa dig för istället som är starkt kopplad till för tidig död.

 

Spectracell/intracell analysen han pratar om nedan här, heter Fullblodsanalys i Sverige om du ska kolla detta. Serum-Magnesium är värdelöst att kolla eftersom kroppen gör allt för att värdet av S-Mg inte ska falla. Faller det endast minsta lilla, orsakar det hjärtinfarkt (därför ger man magensium intravenöst till akuta infarktpatienter). Kroppen tar från cellerna och skelettet för att upprätthålla det.

 

Jag skulle rekommendera att äta något som är magnesiumrikt i födan istället för att ta kosttillskott i övrigt då det är lätt att få med mycket annat skit i tillskotten. Jag har bytt över till 1 dl mandelnötter just nu och helt slutat tagit kosttillskott helt. Detta kommer jag göra i några veckor för att sedan lägga till ett tillskott för att se hur mitt blodtryck och kropp reagerar på detta. Så här långt verkar det väldigt intressant då jag efter 4 dagar redan har ett blodtryck som beter sig lägre - utan blodtrycksmediciner sedan 2 månader tillbaka. Primära misstänkta är magnesiumbrist, calciumbrist samt sköldkörtelhormonrubbning (eftersom det är diastoliskt tryck som har gått upp över 100 senaste 4 veckorna, typiskt vid sköldkörtelhormonrubbning, samtidigt som jag börjat blivit väldigt kall i händer och fötter, samt kliande i huden, svidande under ögonen i kinderna och lite påsar tillsammans med irritation och andra symptom som är specifika för sköldkörtelhormonrubbning (vilket kan förklara varför min viktnedgång varit väldigt trög under 2 år på LCHF). Kan påpeka att ångesten har drastiskt lugnat sig sedan blodtrycksmedicinerna togs bort och jag började främja magnesium, kalcium, d-vitamin och nötter mer i LCHF kosten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3wtUn1gWgaw

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu