Magnus

Snarkning minskat med LCHF redan innan viktnedgång

Recommended Posts

Själv märkte jag (mest min sambo) att mina tunga snarkningar upphörde med kostomläggningen. Även mina sömnproblem minskade markant. Det lustiga är att snarkningarna upphörde långt innan viktraset. Det ska tilläggas att jag även började med kosttillskott i form av Omega 3 och Vitamin D ungefär samtidigt, så exakt vad som orsakade effekten på mitt snarkande är omöjligt att säga.

Någon mer med samma goda erfarenhet?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det hävdas att jag snarkar betydligt mindre nu. Om det är kopplat till min viktminskning eller ej har jag ingen aning om. Jag skulle dock gissa på det...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma erfarenheter. Med tanke på att stort kolhydratintag är inflammationsgynnande så kan jag tänka mig att det är så enkelt att vävnader i halsen är konstant lite mer svullna när kroppen har god tillgång till dem och det gynnar snarkning. Så fort man stryper kolhydratintaget så går svullnaderna ner.

Jag fick den här tanken när jag läste studier om att prostatan är betydligt större på män som äter mycket kolhydrater medan den snabbt minskar i storlek när man minskar på kolhydratintaget.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter 3 dagar med LCHF minskade min snarkning med 90%, enligt andra. Jag har letat efter material omkring detta men inte hittat något direkt, det är verkligen intressant - och det har inte med viktminskning att göra i det här fallet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar alltid säga till maken att det märks när han slarvat med att hålla LCHF för då snarkar han mer. Han har alltid varit smal så det är inte på grund av någon viktnedgång som fått snarkningarna att minska.  

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maken snusar så sött i stället för att dra timmerstockar numera. Han har fortfarande pondus men är viktstabil tvåsiffrigt i alla fall

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min sambo slutade snarka och slutade med sin sömnapne´då han skippade sockret och det värsta skräpet. Han äter en väldigt liberal lågkolhydratskost och har snarkat sedan tonåren.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg