MagnusH Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Naagon som har erfarenhet av att haalla LCHF-diet i Thailand? Jag skulle gärna vilja tillbringa en del av nästa vinter i Thailand. Men jag har aldrig varit där. Om man äter paa restaurang, hur gaar det om man inte äter ris, inte panering, inte redda saaser, inte äter alla slags grönsaker och vill ha mycket fett? Även om man hyr ett boende med välutrustat kök är det väl problematiskt att faa tag paa lämpliga livsmedel? Kött är annorlunda styckat, man känner inte till alla grönsaker och specerier. Jag har diabetes 2 och tar inga läkemedel saa jag maaste haalla diet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Oftast så får man riset på tallrik bredvid maten, så det kan man nog enkelt välja bort. Det som kan vara lite problematiskt är ju att dom äter (enligt min erfarenhet) ganska fettsnålt, mycket kött och grönsaker. Nu skiljer sig maten lite genom landet. Mycket fisk och skaldjur vid kusten. Smör är nog inte så vanligt och inte heller mjölkprodukter. Kokosmjölk/grädde använder dom en hel del. Kokosfett vet jag inte om det används mycket men det borde ju rimligtvis gå att få tag på i Thailand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarman Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Hej, Jag var 2 veckor i Thailand i vintras och gjorde ganska kraftiga avsteg från min vanliga LCHF diet. Jag åt inte nudlar, ris eller bröd. Valde också bort panerade saker och sötsura såser. Drack däremot i snitt kanske 4 öl om dagen, åt lite frukt samt massa god thaimat. Om man inte har några större besvär med sjukdomar etc så tycker jag man ska kunna njuta av semestern och den goda maten som finns där. När jag kom hem visade vågen på -0,5 kg! Detta har fått mig att fundera på om det har varit avsaknad av mjölkprodukter som fått mig att tappa och har fortsatt att vara strikt med dessa även efter hemkomst och jag har tappat ca 3 kg till. Har ätit LCHF med mycket grädde och CF i 4 år och legat stadigt på 59 kg och har nu gått ner till 56 kg vilket jag trivs med till mina 165 cm. Sandra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honung Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Jag var i Thailand förra vintern och hade inga problem med att äta lchf. Finns många goda maträtter med kokosmjölk. Fisk funkade också jättebra. Riset var oftast en side order, så det kunde man lätt hoppa över. Jag beställde ett stekt ägg on the side om jag tyckte att det blev för små portioner. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
striger Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Jag har varit ungefär 7 veckor varje vinter försöker att äta så mycket det går av LCHF. Frukost är inga problem ägg o bacon varje dag men maten man får ute på restaurangerna är det oftast socker även riset som jag själv inte äter. När jag kommer ihåg ber jag att inte sockra samma gäller om du köper en shake. Importerat smör finns i butikerna likaså köper jag bra kokosfett på apoteket. Men det finns överallt att köpa. Dricker inte öl utan köper vitt vin men vikten går upp flera kilo ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts