Zara

Choklad + vatten = sant?

Recommended Posts

Av en ren slump lyckades jag springa på denna godbiten under dagens shopping utflykt.

chokladvatten.jpg?w=300

och den smakar faktiskt väldigt mycket choklad milkshake. Den innehåller tydligen inget sötningsmedel och inget socker utan är endast smaksatt med "naturliga aromämnen" vad det nu innebär  :D

Så, ytterligare ett sätt att trigga igång sötsug eller ett nytt substitut till chokladmilkshake? ;)    

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj! Det där såg spännande ut. Jag gillar inte mineralvatten, men kan vara värt att testa ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var en extremt konstig känsla att dricka det, på ett sätt smakade det verkligen milkshake - men det var ju fortfarande bubbelvatten. Mina smaklökar har aldrig varit så förvirrade innan. 

Nu måste jag prova smakerna jordgubbsglass och citronpaj också! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var en extremt konstig känsla att dricka det, på ett sätt smakade det verkligen milkshake - men det var ju fortfarande bubbelvatten. Mina smaklökar har aldrig varit så förvirrade innan. 

Nu måste jag prova smakerna jordgubbsglass och citronpaj också! 

Spännande. Måste ju testas bara för nyfikenhet om inte annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste som sagt testas, kan väl inte vara sämre än andra mineralvatten med aromer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag smakade på jordglubbsglassen! Hade väldigt höga förväntningar men den var okej.. God men inte wow. Hehe..får testa denna !! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter verkligen wierd, men måste testas! :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni som har testat de andra smakerna får gärna också rapportera här, jag ska testa så snart jag kommer hem igen. Dock undrar jag vad det är för "naturliga" aromämnen de har använt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni som har testat de andra smakerna får gärna också rapportera här, jag ska testa så snart jag kommer hem igen. Dock undrar jag vad det är för "naturliga" aromämnen de har använt. 

Jag har alla tre sorterna här hemma men har sparat chokladen till sist. Jag har (för?) stora förväntningar på den! ;) Jag tycker Strawberry Ice Cream är okej, men inte mer. Den smakar som allt annat som har jordgubbssmak, inget märkvärdigt alls. Lemon Pie tycker jag är mycket godare. Att få till en bra citronsmak på grejer kan väl kanske inte vara så svårt, men att de har lyckats få med marängsmaken också, det är jag lite fascinerad över. Rekommenderas!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är visst inte som alla andra här, vill verkligen inte smaka på någon av dryckerna.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är kemikalierna/aromämnena verkligen nyttiga?  :o

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är kemikalierna/aromämnena verkligen nyttiga?  :o

Det finns inga bevis för att "naturliga aromämnen" är onyttiga.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns inga bevis för att "naturliga aromämnen" är onyttiga.

Jag ar dock fortfarande valdigt nyfiken pa att veta vilka naturliga aromamnen som har anvants for "choklad shake"-smaken. Tror inte heller de ar speciellt onyttiga i de sma mangderna de intas i. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ar dock fortfarande valdigt nyfiken pa att veta vilka naturliga aromamnen som har anvants for "choklad shake"-smaken. Tror inte heller de ar speciellt onyttiga i de sma mangderna de intas i. 

Man använder ju "naturliga" organiska ämnen när man framställer essenser. Päronester framställs t ex genom att reagera isopentanol och ättiksyra med svavelsyra som katalysator.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag såg smakerna i butiken och tänkte först köpa men ställde tillbaka dem - lite för dumt tyckte jag och säkert äckligt. Men ni har fått mig att ändra mig - ska prova nästa gång jag handlar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Citron pajen var riktigt god. Chokladen var ganska god men strawberry gillade jag inte.

Kan vara trevligt att dricka någon gång då och då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har testat strawberry varianten och lemonpie. Kanske det läbbigaste jag smakat på länge. Förvirrade smaklökar? Oh yes. Dricka igen, oh no.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Underbart inlägg av Kostoktorn idag angående detta skräp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår inte vad skillnaden skulle vara på dessa smaker och Lokas övriga smaker. Kan man dricka Loka Citron eller Päron så kan man dricka dessa.
Jag anser att dessa är ett bättre val än light-läsk eller så kallat "lchf"-bak med en massa sötningsmedel och skit. Något som jag tycker är lite märkligt är att LCHF har blivit någon sorts "ursäkt" för att man ska kunna äta godsaker varje dag...."Äter du muffins idag igen? Jaaa, men dem är LCHF så det är helt okej, jag går inte upp i vikt av dem" Den inställningen är jag lite trött på.....alltså, så om man istället dricker smaksatt mineralvatten (choklad eller mango spelar ingen roll) så tycker jag att man kan göra det med gott samvete!!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man använder ju "naturliga" organiska ämnen när man framställer essenser. Päronester framställs t ex genom att reagera isopentanol och ättiksyra med svavelsyra som katalysator.

Mmmmm det bara vattnas i min munn när du skriver så där... :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tyckte hans inlägg var lite överdriven... Ingen säger att det här vattnet är nyttigt, men det är tusen gånger nyttigare än läsk och tusen gånger roligare än kranvatten. Tycker JAG.

Trevligt att jag inte är den enda här som gillade de. Choklad och lemon var goda, jordgubben var inte min grej. Jag ser framemot min första sommar på lchf, dvs utan glass. Då är jag väldigt tacksam att jag kan välja en sådan loka istället...

Sedan är jag övertygad om att det mesta av "smaken" faktiskt andas in. Testa att hålla för näsan innan du närmar dig flaskan, så smakar de ingenting.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

All kudos till Doc, men hans inlagg var otroligt tramsigt i mina ogon. 

Som nagon annan skrev, genom att vara fritt fran bade sotningsmedel och socker sa ar det troligtvis betydligt nyttigare an mycket annat och det har ingenting att gora med sockerberoende (jag har tex aldrig varit sockerberoende). 

Istallet for att klaga pa en kreativ "smaksensation" pa kolsyrat vatten kanske vi bode rikta ett oga mot bak och godis sidan av LCHF svaren istallet - for det om nagot tror jag ar ohalsosamt.  

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag testade chokladen idag och den var riktigt god tycker jag. Lite skum känsla bara att vatten smakar choklad shake. ;-)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma for mig Annika, mina smaklokar var riktigt forvirrade ett tag ;)   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mja,jag är inte helt förtjust i den lätt militanta tonen i det inlägget, vanligt vatten är förstås bättre, men med det resonemanget så blir ju t ex vin rena katastrofen, ....

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mja,jag är inte helt förtjust i den lätt militanta tonen i det inlägget, vanligt vatten är förstås bättre, men med det resonemanget så blir ju t ex vin rena katastrofen, ....

Jag blev faktiskt lite upprörd av Docs inlägg, det kändes så påhoppande "då har du problem". Jag menar, han har ju inte gjort något hatiskt inlägg om vatten smaksatt med fruktessens, och det är ju samma innehåll egentligen, vatten & aromämnen. Även om jag vet vad han menar, att om man triggas av sådant som liknar sötsaker så har man ett sockerberoende. Jag tror dock inte detta stämmer helt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag blev faktiskt lite upprörd av Docs inlägg, det kändes så påhoppande "då har du problem". Jag menar, han har ju inte gjort något hatiskt inlägg om vatten smaksatt med fruktessens, och det är ju samma innehåll egentligen, vatten & aromämnen. Även om jag vet vad han menar, att om man triggas av sådant som liknar sötsaker så har man ett sockerberoende. Jag tror dock inte detta stämmer helt.

kommentarsfaltet âr vârre...

Alla som inte hâller med Doc âr i fôrnekelse. 

Jag brukar vâldigt sâllan bli fôrolâmpad, speciellt inte ôver vad folk tycker om min hâlsa och livsstil, men ju nu kânns det som om man drar ivâg diskussionen angânde "sôtsaker" i fel riktning och fokuserar pâ det som âr absolut icke-viktigt vilket jag tycker âr synd.  

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg