AnnikaE

Jag är i mål nu. ♥

Recommended Posts

Jag pendlar mellan minus 10-12 kilo sen årsskiftet,  min plan är att hamna nånstans runt 60. 

Så jag läser och inspireras. Har idag plussat 1.9 och känner att jag måste hitta tillbaka till mitt "happy place". 
Att läsa det du gjort tar mig en bit på väg!

Tack. 

Och stort stort grattis!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Tja 100kg och 11 graviditeter sätter sina spår" ;-)

Fullständigt Fantastiskt!!!

Du har verkligen förtjänat en make over.

Det är bara att kontakta Landstinget, du har redan sparat 100.000:- till dem.

GRATTIS!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Tja 100kg och 11 graviditeter sätter sina spår" ;-)

Fullständigt Fantastiskt!!!

Du har verkligen förtjänat en make over.

Det är bara att kontakta Landstinget, du har redan sparat 100.000:- till dem.

GRATTIS!

Tack! Om du har gastric bypass i tankarna så har jag tyvärr hunnit med en sån också på vägen. Gick ner 82kg efter den men gick sen upp 45..

Skulle önskat att jag hittade lågkolhydratkost tidigare men, gjort är gjort. Tack och lov funkar kosten även efter en op. Så minus 62kg med lchf blev det och jag väger nu lika mycket (eller lite ;) ) som jag gjorde när jag var 15. Härligt!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis jag blir så jätteglad när jag läser att du lyckats, jag har ju tidigare följt Tommy åxå. Härligt är det, när började du med lchf?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag hoppas jag sagt förr, är jag riktigt impad av dig :) Grattis och väl förunnat!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis jag blir så jätteglad när jag läser att du lyckats, jag har ju tidigare följt Tommy åxå. Härligt är det, när började du med lchf?

Tack! Jag började den 16 februari 2012. :-)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Jag började den 16 februari 2012. :-)

Nu är jag så impad att jag svimmade.............................. glada nyheter för mig som kämpar. Grattis FETT Grattis  :wub:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis!!! Vilket jobb du har gjort. :) En stor kram från mig :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ååååh, vilken härlig läsning, Annika!!! Du är en sådan inspiration! Vi är ju lika långa du och jag vet jag (från ett annat forum, som har med vår hobby att göra ;) ) och det är så härligt att höra att du är i mål! Det ger även mig hopp!!

Tjohoooo för dig! STORT GRATTIS!!!

Kram, Sofia (Sofia/Jozie)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

AnnikaE: Hur har det gått på sista tiden? Gått att hålla vikten sen du gick i mål? Eller slappnade du av för mycket? :P Ja om man får fråga.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Leo: Jag slappnade rätt nyligen av för mycket och gick upp 5kg på 3 veckor! Blev lite väl mycket mörk choklad och knäckebröd. ;-) Och för lite promenader. MEN sen striktade jag till maten och ökade på promenaderna och gick ner de kilona på drygt 2 veckor. :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En gång sockrist... alltid sockrist, fast en nykter sådan. Man kan aldrig slappna av, men det går att lära sig leva med det som en obemärkt del i vardagen. Mycket bra att du kunde hantera situationen. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, Limp, jag ser mig som en nykter alkoholist. Kommer att få vara vaksam resten av livet. Men skönt att ha greppet och veta vad som funkar. =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har blivit lite sugen på att gå ner en sisådär 4 kg till. Om jag ska operera bort allt löst skinn på magen så blir nog resultatet bättre ju mindre fett man har. Och det är ju typ på magen som fettet sitter. Men risken är väl att jag ser utmärglad ut i ansiktet och magen fortfarande lika pösig... ;-)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är jag nere på 83kg utan att ens ha försökt. Min kropp vet väl var den vill vara antar jag. =) Mer än så vill jag nog inte gå ner. Vill inte kunna spela xylofon på revbenen... Har tid hos plastikkirurgen i september. Håller tummarna för att jag ska bli godkänd för att få operera bort maghänget i alla fall. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller tummarna för dig, inför besöket på plastikkirurgen. Vet du vad kriterierna är för att bli godkänd för en sådan operation?

Man tycker att det ska vara självklart, att få hjälp med en sådan sak, med tanke på allt annat som sjukvården står för, och det är ju jättebra :)

Men vill man spara pengar så borde man börja ordinera lågkolhydratkost till diabetiker och även, i första hand, innan man tar beslut om en Gastric by pass-operation.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh, nu blir jag också hemskt nyfiken! Tror att operation av samma sak kommer att hamna på tapeten när jag är helt klar med min viktnedgång.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte vilket som imponerar mest. 100 kilo eller 11 barn.

Äh. Grattis till alltihop, alla kilona och alla ungarna.  :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har blivit lite sugen på att gå ner en sisådär 4 kg till. Om jag ska operera bort allt löst skinn på magen så blir nog resultatet bättre ju mindre fett man har. Och det är ju typ på magen som fettet sitter. Men risken är väl att jag ser utmärglad ut i ansiktet och magen fortfarande lika pösig... ;-)

Men om fotot är nytaget hade jag inte varit jätteorolig  ;) ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken inspiration du är till oss alla som stirrar oss blinda på vågen, och inte ser att det som är viktigt är att vi nu mår så bra på LCHF. Ett par kilo hit eller dit väger lätt när man inser att den generella hälsan har gått i mål! Du ser fortfarande fantastisk ut efter 11 graviditeter, inte illa! Bravo!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis! Ser att detta ät skrivet i Augusti, nyfiken som jag är Hur har det gått efter det?

Sedan är jag ju nyfiken på vad och hur Du har ätit? (Jag är nybörjare sedan 1 vecka tillbaka)  :) rIktigt kul att få ta del av att det fungerar! Kram & Hej Hopp! /Kajsa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltid kul och höra hur det gått för andra :)  

Som före detta tjockis är det bara att inse här också att man behöver vara på sin vakt resten av livet. Suget tar lätt över och tillbakavägen kan bli en hård mental kamp. Man får ta till olika knep och jag försöker lära den gamla hjärnan nya associationer. T.ex när sötsuget sätter igång tillåter jag mig dricka Cola Zero som sedan är stakt associerat till ölkorv ;)  Det är iofs lätt att överäta sig även på proteiner.

Jag har hållit vikten rätt så bra... som max 8-9 kg upp från min "all time low på 92,5 kg och därmed inte behövt förnya klädgarderoben ytterligare gånger. Hälsan är prima och både gamla höga blodtrycket som B-typen av sockersjukan håller sig gömda någonstans. Mjället har inte heller kommit tillbaka eller att håret blivit tunnare :rolleyes:

När det handlar om mitt LCHF-ätande, håller jag inte längre koll på grammen, utan kunskapen som finns lagrat i bakhuvet hjälper mig styra rätt. Skulle vilja säga att jag äter variationsrik lågkolhydratsdiet numera. Fakir ena dagen och ibland mycket liberalt också. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis! [emoji323] Njut nu av livet och fortsätt din nya utvalda väg! Och stort lycka till med den blivande löpningen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis! !

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltid kul och höra hur det gått för andra :)  

Som före detta tjockis är det bara att inse här också att man behöver vara på sin vakt resten av livet. Suget tar lätt över och tillbakavägen kan bli en hård mental kamp. Man får ta till olika knep och jag försöker lära den gamla hjärnan nya associationer. T.ex när sötsuget sätter igång tillåter jag mig dricka Cola Zero som sedan är stakt associerat till ölkorv ;)  Det är iofs lätt att överäta sig även på proteiner.

Jag har hållit vikten rätt så bra... som max 8-9 kg upp från min "all time low på 92,5 kg och därmed inte behövt förnya klädgarderoben ytterligare gånger. Hälsan är prima och både gamla höga blodtrycket som B-typen av sockersjukan håller sig gömda någonstans. Mjället har inte heller kommit tillbaka eller att håret blivit tunnare :rolleyes:

När det handlar om mitt LCHF-ätande, håller jag inte längre koll på grammen, utan kunskapen som finns lagrat i bakhuvet hjälper mig styra rätt. Skulle vilja säga att jag äter variationsrik lågkolhydratsdiet numera. Fakir ena dagen och ibland mycket liberalt också.

Härlig läsning! Hälsan är ju A och O.

Jag håller inte koll på kolisarna heller nu. Har lärt mig vad som funkar för mig. Jag har ju egentligen aldrig varit en typisk "lchf-are" utan kört min egen variant. Jag äter både frukt (ofta 1 per dag) och baljväxter (ett par ggr i veckan) och har havremjölk i kaffet (är väl som att svära i kyrkan ). Vissa arbetsdagar blir det dock mest ägglatte till frukost och ostomelett med bea eller fet dressing till lunch och middag. Snabbt och intelligensbefriat, gjort i en handvändning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg