Jump to content

Dn Kom i form

Marsipankatten

Recommended Posts

Laddade hem dn:s bilaga Kom i form eftersom det i papperstidningen stod att du får "lära dig att springa en mil på fem veckor." Det finns också ett test: vilken diet passar dig bäst. Jag hamnar på lågkolhydrat. Veckomenyerna för lågkolhydratkost innehåller knappt något smör! Köttfärsens fetthalt anges till Max 10%! Sen följer de märkligaste livsmedel i en lågkolhydratkost:

Lättmjölk

Finncrisp

Kiwi

Äpple

Potatis

Lätt crème fraîche

Banan

Havregrynsgröt

Pasta

Kidneybönor

Mager ädelost

Vetemjöl

Matlagningsgrädde

Svartvinbärsgele

Matvete

Matkorn

Osv. Allt detta under första veckan! Jag inser att lågkolhydrat inte måste betyda High fat men hur kan detta bli låg-kol?

Dessutom visade det sig att löpskolan som skulle lära mig springa en mil var för erfarna löpare.

Mitt tips: är du inte prenumerant så avstå från att betala 75kr för detta!

Förra omgången av DN:s "Kom-i-form" kändes modern med en kul tjej som åt LCHF och stöttades av Martin Ingvar och Gunilla Eldh.

Den här gången känns det som om man färdats tillbaka i tidsmaskin. Lågfettkost och späkning. Kvinnan har gjort fina resultat, men man undrar ju lite om hon kommer kunna hålla sin nya vikt när livsstilen är så urbota trist.