Perka Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Någon som ar erfarenhet av kramp vid träning? Främst vadmuskler och även lårmuskler. När jag krattar löv i trädgården får jag kramp i fingrarna osv. Kör ganska strikt just nu, och det brukar ha betydelse. Någon som känner igen sig, och ffa någon som har förslag på lösning? Har käkat tillskott av Magnesium utan resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Halv till en tsk salt, gärna mineralhavssalt eller havssalt( herbamare går bra) i stort glas vatten, minst 3 dl. 1-2 ggr/dag. Fungerar för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 En kopp buljong någon timme innan träning är också enkelt, smidigt och...gott. Beroende på varierande behov, ex. i relation till ökad svettning under speciella träningsperioder, sommarväder etc så kan det vara en god idé att då justera intaget ytterligare med ex. en kopp buljong även på morgonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Oftast är kram när man tränar magnesium och/eller kalium brist. Så att ta ett tillskott av detta kan vara bra. Just mineral salt har ju ofta i alla fall Kalium. Det är magnesum citrat du vill ha om du skall köpa. Tas med fördel till natten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perka Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Tack för alla svar. Just nu träningsuppehåll av andra orsaker, men kramptendenser finns kvar. Ska prova salttillskott . Tack så länge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts