Popular Post Hanna Posted December 28, 2012 Popular Post Share Posted December 28, 2012 Än så länge är jag en ung kvinna, närmar mig medelåldern med stormsteg helt beroende på hur man räknar på att den lär börja. Iallfall... jag är en av de som har lidit av en ätstörning, jag är inte ensam och mörkertalet är stort - särskilt bland de som inte är underviktiga där det inte "syns" därmed lika med inte lika allvarligt enligt den stora massan. Ett stort fel som gör att många inte söker hjälp eller vågar bryta mönster. Min poäng... Jag är oerhört tacksamt över att den här kosthållningen har lyfts fram. Jag är en av dem som har varit oerhört anti och motsträvig. Jag är utbildad biomedicinare och har som andra fostrats i "gamla skolan"... att jag dessutom med min egen historia har präglats och försökt formats till våra rådande kolhydratstinna idéer är beklagligt. En människa som har en ätstörning, vilken den än må vara, i bagaget... får inte äta annat än enligt tallriksmodellen - utesluter man kolhydrater är det "sjukdom som talar", det är vad man inpräntas med i dagens vård. En macka till måltiden, potatis ris och pasta... annars är man sjuk. Går man emot, är man som sagt sjuk eller bara provocerande och jäkligt kontroversiell. Återigen... min poäng... LCHF handlar inte bara om lyckade resultat i viktnedgång... alls inte om vikt över huvud taget.... LCHF handlar om LIVET. Min önskan är att fokuset på vikt och viktnedgång nedtonas, även om det är oerhört viktigt för en stor grupp... men att det ändå i slutändan handlar om att välja Livet. Alla har vi våra olika framgångssagor - själv har jag blivit frisk, fri... med LCHF och ser denna relativt nya djungel som en början på något nytt och fantastiskt. Hanna 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...