Leopold Roos Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Fick mersmak av att vara social med LCHF folk så jag blev mycket sugen på campa i Säffle.Vilka kommer komma härifrån?Ja förutom Tommy som jag redan vet ska komma .Mer info:http://annikadahlqvist.com/2013/04/09/lchf-campinghelg-pa-duse-udde-i-saffle-2013/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Lutar åt det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Jag vill men kan inte planera så långt i förväg på grund av arbete. Det verkar kunna bli väldigt trevligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Jag har varit med på tidigare campingar i Säffle, och jag vill komma i år också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Jo verkar kul! Ska kolla på detta. Om jag får med mig någon vän också! Hehe... vet inte om man vågar åka själv (a) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Åh, hade varit riktigt skoj! Men varför ordnas alla skojjigheter ute i obygden? Umeå vore ju mer centralt tycker jag... ;-) Och vars i hela friden ligger Säffle? Upplys en stackars geografisk analfabet. :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Vågar? Jag har nästan alltid givit mig iväg ensam på LCHF-aktiviteter med helt okända människor (ibland har jag känt någon i förväg), och alltid haft väldigt trevligt. Här ser man ju bara till att hitta någon att dela stuga med... Säffle? Värmland. Västra sidan av Vänern. Tämligen nära och bra för oss västkustbor. Men det är väl inget som hindrar att någon (du? ) drar igång något i Umeå. Jag skulle nog fundera på att komma; jag har aldrig varit i Umeå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Jag är definitivt sugen på att komma, men har inte fått något schema för i sommar än och vet inte riktigt när, hur och var jag kommer befinna mig i landet. Men om jag kommer så kommer jag troligtvis ensam och vilse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Jo verkar kul! Ska kolla på detta. Om jag får med mig någon vän också! Hehe... vet inte om man vågar åka själv (a) Du kan komma med mig, vi är typ i samma ålder och så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Vågar? Jag har nästan alltid givit mig iväg ensam på LCHF-aktiviteter med helt okända människor (ibland har jag känt någon i förväg), och alltid haft väldigt trevligt. Här ser man ju bara till att hitta någon att dela stuga med... Säffle? Värmland. Västra sidan av Vänern. Tämligen nära och bra för oss västkustbor. Men det är väl inget som hindrar att någon (du? ) drar igång något i Umeå. Jag skulle nog fundera på att komma; jag har aldrig varit i Umeå. Tack för upplysningen! Då var jag inte helt fel ute. Söder om Stockholm, men inte nere i Skåne, var min tanke. *s* Jag orsk int dra igång nå... Men vem vet man kanske dyker upp i Säffle. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Jag har nu bokat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Synd att det är två riktigt roliga saker samtidigt. Får nog prioritera en medeltids gettogether med mina kompisar istället för detta. Åå varför måste det vara samtidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrodKung Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Hej folket skulle vara kul att träffa lite människor som är för lchf. Undrar om det finns någon som har lust att dela boende med mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linneadrotz Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Jag vill uppmana alla som är sugna på att åka till Säffle, men inte känner någon att kolla här på forumet eller på t ex Kolhydrater i Fokus. Första gången jag åkte dit kände jag inte någon, men vi var fyra tjejer som fått kontakt på lchf.se. Vi delade en liten stuga, med två våningssängar i ett litet rum. Det gick utmärkt. Vi hade jättekul och tre av oss åkte året efter igen och fick sällskap med tre andra. Jag kan tyvärr inte åka i år och kanske blir det väldigt mycket större och annorlunda när det är föreläsningar inne i Säffle. Men alla är väldigt trevliga, föreläsningarna är intressanta, det är bra organiserat och Duse Udde ligger fantastiskt fint vid Vänern. Så åk! om du har lust. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 När jag såg att Jonas Bergqvist kommer blev jag riktigt sugen! Tyvärr är jag uppbokad med slutprov på hundens lydnadskurs så det faller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 Jag hade velat träffa min idol Mattias Ribbing. Hoppas han blir inbjuden på andra LCHF träffar i framtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Jag skulle ha jobbat men fick idag reda på att jag är ledig! Ska verkligen försöka åka. Verkar jättekul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Kanske lördag-söndag, men det blir nog inte camping isåfall. Var det nu man skulle visa hur man såg ut? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Jag har precis bokat en stuga strategiskt nära grillplatsen. Det finns ett par sängar lediga. Vi är väl hittills 5 damer i stugan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christina63 Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Jag har precis bokat en stuga strategiskt nära grillplatsen. Det finns ett par sängar lediga. Vi är väl hittills 5 damer i stugan. Låter intressant...känner ju ingen av er men kan man boka en av dessa sängar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Låter intressant...känner ju ingen av er men kan man boka en av dessa sängar? Ja, då är vi sex damer - varav vissa har träffats förr och vissa inte. Kontakta mig på ethel punkt ny at gmail punkt com. Eller om du finns på kolhydrater ifokus, så har jag samma nick där; skicka mig ett meddelande där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Sugen jag med, nån från Uppsala eller trakten av som ska dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Funderar på det. Jag är ändå redan ute på husvagnssemester och troligen i trakterna... Åker ensam och känner ingen, men det borde väl inte vara något problem. Ni verkar ju alla vara så sociala och trevliga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Kommer vänta i det sista med att bestämma mig om jag ska med. Undrar om jag då kan samåka och sambo med någon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Ja, då är vi sex damer - varav vissa har träffats förr och vissa inte. Kontakta mig på ethel punkt ny at gmail punkt com. Eller om du finns på kolhydrater ifokus, så har jag samma nick där; skicka mig ett meddelande där. Jag är också sugen att testa campingen i år. Finns det fortfarande plats i stugan? Är i så fall intresserad och vill lära känna lite nytt folk. Skrev ett meddelande till dig på ifokus men vet ej om det gick fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Jag är också sugen att testa campingen i år. Finns det fortfarande plats i stugan? Är i så fall intresserad och vill lära känna lite nytt folk. Skrev ett meddelande till dig på ifokus men vet ej om det gick fram. Effie, fick ditt meddelande. Ska bli riktigt trevligt att dela logi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Jag kommer...ensam Jag bokade en liten stuga och slog till med fem nätter när jag ändå är på utflykt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Hahaaha...var tvungen att titta var grillen låg . Joodå, nära min stuga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Synd att det är två riktigt roliga saker samtidigt. Får nog prioritera en medeltids gettogether med mina kompisar istället för detta. Åå varför måste det vara samtidigt. Ja, det är en helt otroligt krockande helg. Bråvallafestival hemma i Norrköping Med Rammstein på torsdagen och Thåström på lördagen. Depeche Mode i Globen och lite annat... Men Säffle vinner... Rammstein hinner jag med innan jag åker. Frågan är hur trafiksäker jag är på vägen till Säffle. Jag får helt enkelt köra riktigt fort så jag inte hinner somna... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Lena Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Det skulle varit otrolig kul att vara med. Tyvärr så har jag en resa inplanerad till Ungern. Typiskt att allt kul sker samtidigt . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Så, då har jag bokat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 5, 2013 Author Share Posted June 5, 2013 Verkar bli jag kommer på detta då många av mina vänner hoppade av på det andra jag skulle på.Någon som har boplats kvar jag kan vara med på? Annars blir det tält för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Leo...jag har den minsta stugan men nog borde du få plats i den. Titta på kartan och kolla om nummer 32 ser ok ut . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 Kunde inte ta ladigt pga ändringar i reglerna på jobbet . Har sååå gärna velat vara med. Vore skoj om någon här kunde ta lite antckningar om eventet och skriva lite om det. Hoppas det blir fler chanser att träffa Ribbing! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Jag åker på torsdag med bil från Uppsala om någon vill åka med. Kan plocka upp efter vägen också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Berglund Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Halloj!Jag och fästmön kommer upp i husbil, har inte riktigt bokat plats på campingen ännu men vi ställer väl oss i närheten av grillen då tycker jag det låter som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Det hade verkligen varit SÅ roligt att vara med! Kanske få ansikten på några namn här, samt lyssna på fantastiska föreläsare. MEN jag ska sitta på ett tåg tidigt lördag morgon från Stockholm mot helt annan destination i vårt avlånga land. Får bli ett annat år. Men jag siktar på Stockholmsträffen i juli och kanske Finlandskryssning i vår... Ha så trevligt alla ni som ska campa! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Åker till Säffle extremt tidigt på Lördagmorgon och lyssnar på föredrag lördag och söndag, bor på Krokstad Herrgård. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Jag åker från Göteborg nån gång under torsdagen...mitt på dagen kanske (bil; vill hinna fika, och komma fram vid fyratiden ungefär). Vi är f.n. två i bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Jobbar mellan 6 och 8 på fredag morgon, men då är jag packad och klar och drar på stört sen. Från Norrköping.....................> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 26, 2013 Author Share Posted June 26, 2013 Hoppas ni får det skoj. Synd att de jävlades med mig på jobbet så jag inte kunde vara med . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Sker aktiviteterna utomhus? Jag har svår rökallergi och noterar på bilderna från förra året att det står framme krukor på borden - sådana som folk brukar aska och fimpa i. Om folk sitter ute och röker bland andra människor när man sitter till bords så är det bara för mig att glömma ett besök på lchf-campingen. Eller är lchf-are så pass hälsomedvetna och smarta att de visar andra människor hänsyn genom att inte röka i detta sammanhang? Jag lider av svår rethosta, tårögdhet och halssmärtor som orsakas av cigarettrök och kan inte utsätta mig för detta. Det är väldigt begränsande som ni säkert förstår. Någon som varit med tidigare och kan berätta hur det är i detta avseende - röks det mycket bland dessa lchf-campare? Det vore annars kul att göra ett besök. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Rök? Grillkvällarna sker utomhus. Det ryker en del från grillarna. Det var några som rökte cigarr vid vårt bord igår och i förrgår. Annars såg jag ingen som rökte, men jag tittade inte heller efter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 ÅH! Inga mer lchf träffar i sommar? ÄR sugen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Stockholmsträff i juli om du bor i rätt del av landet, Melliz! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Ja du Melliz(och ni andra)....där missade du allt något. Jag är kvar på campingen och kan bara konstatera nu när alla andra(nästan) har åkt hem att helgen har varit fantastisk på alla sätt. Föreläsare som inte bara var kunniga och intressanta utan också verkligen bjöd på sig själva. Det gjorde alla även på grillkvällarna som hur sociala och trevliga som helst. Lite kul att man hux flux ser att Skaldeman slår sig ner på stolen intill....och där blev han kvar några timmar. Trevliga timmar! Sånt händer bara i Säffle. Jag ska ge min hela bild på helgen, på min blogg men det kanske tar någon dag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Håller med ljusblo; det var väldigt trevligt i Säffle. Jag har precis kommit hem efter grillkvällar, stilla shopping i Säffle, och två intensiva föreläsningsdagar, med väldigt varierande innehåll: allmän hälsa, minne, mat för barn, tränng, kolesterol, kor... Se till att hänga med nästa gång, Melliz, och håll utkik på kolhydrater ifokus; man vet aldrig när det blir en träff i Göteborg...och det finns en Facebookgrupp oxå 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Säffle var hur trevligt som helst. Synd att behöva åka hem. Tack, Effie, för gott ressällskap och arrangemang med stuga, och alla andra störtsköna människor för roliga och mysiga kvällar vid grillen, speciellt förstås mina härliga stugkompisar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 1, 2013 Author Share Posted July 1, 2013 Jag skulle vilja höra massor om hur föreläsningarna var, speciellt från Mattias Ribbing och Ann Fernholm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Leo, jag trodde att det var mest Jonas du skulle sakna... Jag lovar att jag ska göra mitt bästa genom att berätta om föreläsningarna, men jag är kvar på Duse udde och mottagningen här är sällan okej, oftast usel. På onsdag ska jag inte hem utan upp till Dalarna där jag springer Vansbro maraton på torsdag. Sedan drar jag vidare till Karlstad och stannar där över helgen (festival) Hem kommer jag nästa söndag, men nog 17 borde det vara bra mottagning någonstans. Mattias föreläsning ska jag nog kunna berätta om på ett bra sätt. Ann är svårare... Jag håller på att läsa hennes bok nu och den är inte heller jättelätt. Föreläsningarna är såklart mycket givande under en sån här helg men att träffa alla på kvällarna är ju också oslagbart och suveränt kul. Återkommer... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts