Jump to content

Säffle 2013-06-27

Leopold Roos
 Share

Recommended Posts

Vågar? Jag har nästan alltid givit mig iväg ensam på LCHF-aktiviteter med helt okända människor (ibland har jag känt någon i förväg), och alltid haft väldigt trevligt. Här ser man ju bara till att hitta någon att dela stuga med...

Säffle? Värmland. Västra sidan av Vänern. Tämligen nära och bra för oss västkustbor. Men det är väl inget som hindrar att någon (du? :) ) drar igång något i Umeå. Jag skulle nog fundera på att komma; jag har aldrig varit i Umeå.

Jag är definitivt sugen på att komma, men har inte fått något schema för i sommar än och vet inte riktigt när, hur och var jag kommer befinna mig i landet. Men om jag kommer så kommer jag troligtvis ensam och vilse ;) 

Vågar? Jag har nästan alltid givit mig iväg ensam på LCHF-aktiviteter med helt okända människor (ibland har jag känt någon i förväg), och alltid haft väldigt trevligt. Här ser man ju bara till att hitta någon att dela stuga med...

Säffle? Värmland. Västra sidan av Vänern. Tämligen nära och bra för oss västkustbor. Men det är väl inget som hindrar att någon (du? :) ) drar igång något i Umeå. Jag skulle nog fundera på att komma; jag har aldrig varit i Umeå.

Tack för upplysningen! Då var jag inte helt fel ute. Söder om Stockholm, men inte nere i Skåne, var min tanke. *s* Jag orsk int dra igång nå... Men vem vet man kanske dyker upp i Säffle. :-)

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag vill uppmana alla som är sugna på att åka till Säffle, men inte känner någon att kolla här på forumet eller på t ex Kolhydrater i Fokus. Första gången jag åkte dit kände jag inte någon, men vi var fyra tjejer som fått kontakt på lchf.se. Vi delade en liten stuga, med två våningssängar i ett litet rum. Det gick utmärkt. Vi hade jättekul och tre av oss åkte året efter igen och fick sällskap med tre andra.

Jag kan tyvärr inte åka i år och kanske blir det väldigt mycket större och annorlunda när det är föreläsningar inne i Säffle. Men alla är väldigt trevliga, föreläsningarna är intressanta, det är bra organiserat och Duse Udde ligger fantastiskt fint vid Vänern.

Så åk! om du har lust.

Låter intressant...känner ju ingen av er men kan man boka en av dessa sängar?

Ja, då är vi sex damer - varav vissa har träffats förr och vissa inte. :)

Kontakta mig på ethel punkt ny at gmail punkt com. Eller om du finns på kolhydrater ifokus, så har jag samma nick där; skicka mig ett meddelande där.

Ja, då är vi sex damer - varav vissa har träffats förr och vissa inte. :)

Kontakta mig på ethel punkt ny at gmail punkt com. Eller om du finns på kolhydrater ifokus, så har jag samma nick där; skicka mig ett meddelande där.

Jag är också sugen att testa campingen i år. Finns det fortfarande plats i stugan? Är i så fall intresserad och vill lära känna lite nytt folk. Skrev ett meddelande till dig på ifokus men vet ej om det gick fram.

Jag är också sugen att testa campingen i år. Finns det fortfarande plats i stugan? Är i så fall intresserad och vill lära känna lite nytt folk. Skrev ett meddelande till dig på ifokus men vet ej om det gick fram.

Effie, fick ditt meddelande. Ska bli riktigt trevligt att dela logi.

Synd att det är två riktigt roliga saker samtidigt. Får nog prioritera en medeltids gettogether med mina kompisar istället för detta. Åå varför måste det vara samtidigt.

Ja, det är en helt otroligt krockande helg. Bråvallafestival hemma i Norrköping Med Rammstein på torsdagen och Thåström på lördagen. Depeche Mode i Globen och lite annat... Men Säffle vinner... Rammstein hinner jag med innan jag åker. Frågan är hur trafiksäker jag är på vägen till Säffle. Jag får helt enkelt köra riktigt fort så jag inte hinner somna... 

• Like 2

• 2 weeks later...

Det hade verkligen varit SÅ roligt att vara med! Kanske få ansikten på några namn här, samt lyssna på fantastiska föreläsare. MEN jag ska sitta på ett tåg tidigt lördag morgon från Stockholm mot helt annan destination i vårt avlånga land. Får bli ett annat år. Men jag siktar på Stockholmsträffen i juli och kanske Finlandskryssning i vår... Ha så trevligt alla ni som ska campa!

• Like 1

Sker aktiviteterna utomhus? Jag har svår rökallergi och noterar på bilderna från förra året att det står framme krukor på borden - sådana som folk brukar aska och fimpa i. Om folk sitter ute och röker bland andra människor när man sitter till bords så är det bara för mig att glömma ett besök på lchf-campingen. Eller är lchf-are så pass hälsomedvetna och smarta att de visar andra människor hänsyn genom att inte röka i detta sammanhang? Jag lider av svår rethosta, tårögdhet och halssmärtor som orsakas av cigarettrök och kan inte utsätta mig för detta. Det är väldigt begränsande som ni säkert förstår. Någon som varit med tidigare och kan berätta hur det är i detta avseende - röks det mycket bland dessa lchf-campare? Det vore annars kul att göra ett besök.

Ja du Melliz(och ni andra)....där missade du allt något.

Jag är kvar på campingen och kan bara konstatera nu när alla andra(nästan) har åkt hem att helgen har varit fantastisk på alla sätt.

Föreläsare som inte bara var kunniga och intressanta utan också verkligen bjöd på sig själva.

Det gjorde alla även på grillkvällarna som hur sociala och trevliga som helst.

Lite kul att man hux flux ser att Skaldeman slår sig ner på stolen intill....och där blev han kvar några timmar.

Trevliga timmar!

Sånt händer bara i Säffle.

Jag ska ge min hela bild på helgen, på min blogg men det kanske tar någon dag.

• Like 2

Håller med ljusblo; det var väldigt trevligt i Säffle. Jag har precis kommit hem efter grillkvällar, stilla shopping i Säffle, och två intensiva föreläsningsdagar, med väldigt varierande innehåll: allmän hälsa, minne, mat för barn, tränng, kolesterol, kor... Se till att hänga med nästa gång, Melliz, och håll utkik på kolhydrater ifokus; man vet aldrig när det blir en träff i Göteborg...och det finns en Facebookgrupp oxå

• Like 2

Säffle var hur trevligt som helst. Synd att behöva åka hem. Tack, Effie, för gott ressällskap och arrangemang med stuga, och alla andra störtsköna människor för roliga och mysiga kvällar vid grillen, speciellt förstås mina härliga stugkompisar.

• Like 2

Leo, jag trodde att det var mest Jonas du skulle sakna...

Jag lovar att jag ska göra mitt bästa genom att berätta om föreläsningarna, men jag är kvar på Duse udde och mottagningen här är sällan okej, oftast usel.

På onsdag ska jag inte hem utan upp till Dalarna där jag springer Vansbro maraton på torsdag.

Sedan drar jag vidare till Karlstad och stannar där över helgen (festival)

Hem kommer jag nästa söndag, men nog 17 borde det vara bra mottagning någonstans.

Mattias föreläsning ska jag nog kunna berätta om på ett bra sätt.

Ann är svårare...

Jag håller på att läsa hennes bok nu och den är inte heller jättelätt.

Föreläsningarna är såklart mycket givande under en sån här helg men att träffa alla på kvällarna är ju också oslagbart och suveränt kul.

Återkommer...

• Like 1