Jump to content

Går ej ner i vikt

Smullan
 Share

Recommended Posts

Jag har kört lchf nu i närmare 3 månader, det har inte alltid varit superstrikt, är vi bortbjudna så äter vi det som serveras, det har varit väldigt mycket middagar de senaste helgerna, så minst fusk 1 dag/vecka.

Har gått ner knappt 2 kilo.. vad kan jag göra för fel, förutom fusket. Äter inte mkt mjölprodukter som turkisk youghurt.

Idag har jag ätit, 1 ägg, 1 skiva skinka, 1 st finncrisp. Lunch korv med coleslaw, till middag blir det omelett med köttfärs.. detta är en vanlig dag..

Tack på förhand..

Behöver du går ner i vikt?

Är det hälsorelaterat?

Du vet.. med LCHF prexis som med alla andra hälsosamma diet så handlar det om att det uppstår ett energiunderskott.

Grejen med LCHF handlar om att uppreglera allt som handlar om fettförbräning, så att kroppen lättare får tillgån till och tar en del av fettdepåerna.

Det görs genom att blodsocker och insulin blir normal lågt och stabilt.. på så sätt är det lättare att använda det man lagrat i i fettdepåerna.. och då sjunker aptiten men framförallt måltidsfrekvensen.

Fett, ibland blir det nog för lite. Men omeletten innehåll, grädde, ost, crème fraîche. Äter inte finncrisp varje dag, ibland är det ärggröna, bacon.. Ost, ägg.

För ett år sen åt jag lchf och gick ner något kilo mer än nu på mindre tid, tränade dock mer då, har inte tiden längre.

Behöver du går ner i vikt?

Är det hälsorelaterat?

Du vet.. med LCHF prexis som med alla andra hälsosamma diet så handlar det om att det uppstår ett energiunderskott.

Grejen med LCHF handlar om att uppreglera allt som handlar om fettförbräning, så att kroppen lättare får tillgån till och tar en del av fettdepåerna.

Det görs genom att blodsocker och insulin blir normal lågt och stabilt.. på så sätt är det lättare att använda det man lagrat i i fettdepåerna.. och då sjunker aptiten men framförallt måltidsfrekvensen.

Ja, har minst 10kg för mkt...

Ät mer RIKTIG mat är huvudrådet

Finncrisp WTF??

Korv = inte sällan hälften kolisar

Skinka = ofta processad ibland tom sockrad

CF grädde Youghurt = viktstoppare

Vill du ha stora snabba resultat ät

Kött/fisk/ägg ovanjordgrönsaker + fett

Ät heller inte mer protein än du behöver

Fettet ska reglera din mättnad

Detta är förstås strikta råd men det är nog åt det hållet du behöver gå om inget händer

• Like 1

Tänk på att det tar tid för kroppen att komma in i ketos, alltså fettförbränning. Varje gång du fuskar så du kommer över den gräns kolhydrater din kropp klarar av  som max för att fortfarande befinna sig i ketos (vilket är individuellt) så kommer kroppen att återigen använda kolhydrater som energikälla och sen när du är strikt igen så ska den ställa om sig än en gång till fettdrift. Jag tror att fusk varje vecka sätter helt stopp för din kropp att ställa om sig till effektiv ketos som är bra för viktnedgången. 

Förutom de tips du fått tidigare om att låta bli korv och finn crisp, öka mängden mat och fett så prova att vara ståndaktig några helger framöver och tack nej till kolhydraterna och se om det hjälper.

Min mat idag..

1 kokt ägg, lite skinka, bär mixat med kokosmjölk och ost.

Lunch: Omelett med köttfärsröra

Middag: Kycklinggryta med broccoli och sallad.. 

Det här är mer än vanlig dag, korv äter jag kanske några gånger/månad. Lagar all mat från grunden, dock inte korv, men en bra korv. Jag ska kämpa på ett tag till och skit samma ifall jag inte går ner så mkt, jag mår mycket mycket bättre!! 

Tack för era svar