Kjell Granelli Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Robert Lustigs föreläsning om socker från Ancestral Health Symposium 2012 publicerades för några veckor sedan. Den tar upp mycket av det i hans bok "Fat Chance" som kom ut i januari. Hans akademiska engelska är briljant men kräver mycket stor koncentration och viss vana... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Ska se föreläsningen nu. Håller på läsa boken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Det är inte den där hemska föreläsningen där han slide efter slide visar hur sockermolekyler "bryts" ner i kroppen och jämför med hur alkohol bryts ner i kroppen...och efter typ en timme "bevisat" att det är ungefär samma typ av gift utom på några punkter...den var tung... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Va den gamla föreläsningen är inte hemsk, mycket intressant tycker jag. Men jag hade oxå letat efter lite djupare beskrivningar som ingen annan gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Jo..den var intressant...men 60 hp kemi hade inte skadat innan man tittade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Så nu har jag sett nya föreläsningen. Den var bra. Dock har han lite väl mycket förkärlek till fibrer och pratar inte alls mycket om fett (verkar vara lika i boken). Men jag förstår att säger man att för många saker ska ändras orkar ingen lyssna på en. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts