Jump to content

Ungdomar och LCHF

glad

Recommended Posts

Undrar om det är fler som fått sina barn eller ungdomar att äta LCHF? Min son började i april 2012 då var han 13 år. Han hade inte kommit i målbrottet, han blev rundare och rundare trots att han inte åt mer än vanlig kost samt chips och läsk på helgerna. Han var inte så lång ca 160 cm. Så när jag själv ätit LCHF i några månader ville han också prova. Han hade dessutom jobbigt i skolan för han fick alltid blodsockerfall på eftermiddagarna i skolan och orkade inte hänga med på lektionerna. (Jag hade berättat att jag slapp blodsockerfall efter att jag börjat med LCHF). Efter några veckor på frukostar bestående av bacon och köttfärsbiffar, samt när han kom hem från skolan yoghurt och frömusli och till middag oftast kött med gräddsås och lite lite broccoli eller sallad, så slapp han blodsockerfallen. Under sommaren satt han framför sin dator största tiden. När skolan startade så var han i målbrottet, hade vuxit 4 cm och gått ner ca 8 kg :)  Han har börjat med lite mer kolhydrater som frukt,

ris och potatis ibland. Trots det har han nu gått ner totalt 10 kg och mår bra, det som blivit sämre när han ökat med kolhydrater är hans eksem, som varit nästan helt borta under större del av tiden. Några fler som har barn eller ungdomar som mått bra av en kostförändring??

• Like 2

Kul att höra att han mår mycket bättre och slipper blodsockerfallen! Jag skulle vilja kalla mig en ungdom, 19år. Jag mår sjukt mycket bättre på LCHF, alla dessa blodsockerfall på kolhydratskost var jobbiga... men med LCHF är livsenergin bättre, jag ser snyggare ut ;) , finare hy, manligare drag, ja allt har blivit sjukt mycket bättre med andra ord! =). Så för mig funkar det utmärkt! och SÖMNEN! den är ju 1000 gånger bättre.

Mina omställningsbesvär var i princip bara depression under några dagar.

• Like 1

Kul att höra att han mår mycket bättre och slipper blodsockerfallen! Jag skulle vilja kalla mig en ungdom, 19år. Jag mår sjukt mycket bättre på LCHF, alla dessa blodsockerfall på kolhydratskost var jobbiga... men med LCHF är livsenergin bättre, jag ser snyggare ut ;) , finare hy, manligare drag, ja allt har blivit sjukt mycket bättre med andra ord! =). Så för mig funkar det utmärkt! och SÖMNEN! den är ju 1000 gånger bättre.

Mina omställningsbesvär var i princip bara depression under några dagar.

Vad kul att läsa att kosten även hjälpt dig.  Den enda svårighet min son har kvar är att vakna glad på morgonen, hans morgonhumör är inte kul ;)