Peter B Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 ...i huvudsak baserade på mandelmjöl och ägg måste vara guds gåva till människan, de blir otroligt goda och med en fantastisk energifördelning. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 ...i huvudsak baserade på mandelmjöl och ägg måste vara guds gåva till människan, de blir otroligt goda och med en fantastisk energifördelning. Kan du inte skriva receptet då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Hmmm...på sistone har jag blivit lite lat...så jag gör opsie-smet med några extra ägg och i den häller jag krossad mandel, lite bakpulver och fiberhusk....häller i mandelmjöl och lite grädde tills jag får önskad konsistens (ej alltför flytande). Breder ut det platt på bakplåtspapper, strör över riven ost och frön, trycker ner det försiktigt i smeten. in i ugnen ca 40 minuter ,150 grader. Skär sen upp "brödet" i rutor..typ så blir det. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts