Jump to content

8 veckor och inte i Ketos!

EM64
 Share

Recommended Posts

Hej! VAD gör jag för fel? Vill i ketos för att optimera min viktnedgång. Äter enligt matplanerna för strikt LCHF. Började tröttna och köpte stickor

för att kolla läget och är inte ens i närheten av ketos! Läser att man ska fasta för att garanterat komma i ketos, men jag har väldigt svårt för att klara fasta.

Tror jag har skadat "systemet" med alla bantningar genom åren, för när jag inte får bli mätt slår hjärnan bakut och jag kan inte stå emot att äta!

Så just fasta känns inte som jag kommer att klara av i 4 dagar... 

/M

Det vanligaste är att insulinpumpen efter att i åratal ha varit igång non stop för att ta hand om all glukos inte har så lätt att stänga av sig. Fasta har visat sig vara ett effektivt sätt att snabbt få stopp. Om man inte kan fasta får man vänta längre, kanske jättelänge med till och med strikt lchf innan pumpen går i vila. När insulin pumpas ut stannar fettförbränningen. 

Håll ut eller fasta. 

• Like 4

Jag tycker ju att man borde hamna i Ketos om man nollar kolhydraterna och fettbombar med typ fettkaffe och ketobollar.  Jag tror inte att det riktigt är ett optimalt sätt att "äta" på men det är ett alternativ om man inte vill fasta och absolut vill hamna i ketos.;)

• Like 3

Jag skulle inte heller klara av att fasta i 4 dagar. Jag halvfastar med 16/8 och det är inte jobbigt. Äter man bara tillräckligt med fett, så att man är ordentligt mätt, så

är det inte svårt att avstå från mat i 16 timmar. Men allting är en vanesak. Det gäller först och främst att låta bli att äta vid TV:n, som många gör. Jag dricker vatten, kaffe eller te, på kvällen.

• Like 2

Jag har mycket svårt att komma i ketos trots 16:8 fasta och äggfasta.
Tror jag vet vad det beror på: jag lägger mig för sent om kvällarna. Att jag oftast sover länge på morgnarna kompenserar tydligen inte (jag är pensionär). Borde dessutom promenera mer.