Jump to content

Måste komma tillbaka till LCHF

Ami

Recommended Posts

Har varit strikt med lchf och verkligen taggad . Gick även ner i vikt, men sedan blev jag sjuk och fick ont i halsen Började äta frukt och sen dess är jag trött och arg på mig själv Har även börjat äta bröd . Vill tillbaka till LCHF men det är så svårt, vad ska jag göra hur ska jag hitta tillbaka

Har varit strikt med lchf och verkligen taggad . Gick även ner i vikt, men sedan blev jag sjuk och fick ont i halsen Började äta frukt och sen dess är jag trött och arg på mig själv Har även börjat äta bröd . Vill tillbaka till LCHF men det är så svårt, vad ska jag göra hur ska jag hitta tillbaka

Svårt att svara på. Men vad triggade dig förut att börja med riktig mat? Hitta tillbaka dit.

• Like 1

Har börjat med LCHF igen. Svårt efter att jag ätit bröd i flera dagar inte mycket men några skivor blev det. Men jag ska inte grubbla mer över det , utan nu kör jag !!!!! Ska snart packa min väska och träna.

• Like 2

Kör på bara, var inte så hård mot dig själv.
Nu har du varit i diket ett tag och slirat och vet hur det känns i kropp och själ.
Nu uppe på banan igen och du vet att du är på det ställe du skall vara på.
Nu är du förmodligen lite bättre på att styra också så du inte hamnar där nere i diket igen... ;)
Kör på, kör lugnt och lycka till!

• Like 3

Tack för alla uppmuntrade och kloka ord. Det går bra det som är lite jobbig är ont i huvudet men man har varit med om detta innan så det går över . Är så glad att jag kom tillbaka till det hälsosamma igen. Man mår mycket bättre med lchf , och inte bara det utan mer energi får man

• Like 1

Starkt att komma tillbaka igen. Känns frukt som nåt man blir friskare av att äta? Vad i frukten är då bra för immunförsvaret? Extra c-vitamin? Eller varför började du med det när du blev sjuk?

Jag vet inte det började med att jag hade hög feber och både mannen och barnen pressade apelsiner och jag drack det sen kom i bilden bananen clementiner osv

Så skall det vara.......  

Om man springer ett marathon och man råkar falla...vad gör man?.....bli liggande och vårda sin självömkan...??? eller resa sig och springa vidare...???

Den ende som mislyckats är den som slutar försöka.....  :)  Lycka till

Från en som har ramlat ett par gånger....dock i full gång med marathon ;)

• Like 5

Så skall det vara.......  

Om man springer ett marathon och man råkar falla...vad gör man?.....bli liggande och vårda sin självömkan...??? eller resa sig och springa vidare...???

Den ende som mislyckats är den som slutar försöka.....  :)  Lycka till

Från en som har ramlat ett par gånger....dock i full gång med marathon ;)

Verkligen fint sagt tack

.....och sen är det oerhört viktigt at bekanta sig med vilken sten man ramlade på.....sådan att man icke ramlar över samma sten åter.....eller dens lika

.....vilka är våra bästa läromästare....??  kanhända våra felsteg.............  :P

Kom helt osökt att tänka på "Grevinnan och betjänten", där han snubblar på tigerfällens huvud, gång på gång på gång... *L*

God morgon

Ville bara säga att jag var imorse och tränade det är nämligen så att jag köpte tidningen som handlar att lära sig springa. Så imorse var det kläderna på och mot tränings spring bana. Eftersom jag är ingen löpare då gjorde jag denna gången att jag lyssnade och kollade på schema som experterna har skrivit, annars det är lätt att tröttna om man gillar inte att springa. I får sig har jag inte gjort exakt eftersom första dagen ska man bara träna i 30 min , växla mellan att gå och små springa, jaggjorde detta i en timme !

Nu sitter jag i solen och dricker kaffe , ha det bra på första maj :)

• Like 2

• 3 weeks later...