Ami Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Har varit strikt med lchf och verkligen taggad . Gick även ner i vikt, men sedan blev jag sjuk och fick ont i halsen Började äta frukt och sen dess är jag trött och arg på mig själv Har även börjat äta bröd . Vill tillbaka till LCHF men det är så svårt, vad ska jag göra hur ska jag hitta tillbaka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Realisten Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Har varit strikt med lchf och verkligen taggad . Gick även ner i vikt, men sedan blev jag sjuk och fick ont i halsen Började äta frukt och sen dess är jag trött och arg på mig själv Har även börjat äta bröd . Vill tillbaka till LCHF men det är så svårt, vad ska jag göra hur ska jag hitta tillbaka Svårt att svara på. Men vad triggade dig förut att börja med riktig mat? Hitta tillbaka dit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 Har börjat med LCHF igen. Svårt efter att jag ätit bröd i flera dagar inte mycket men några skivor blev det. Men jag ska inte grubbla mer över det , utan nu kör jag !!!!! Ska snart packa min väska och träna. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 Tack Johanna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted April 25, 2013 Author Share Posted April 25, 2013 Det går bra det viktigaste är att jag inte gått upp. nu är jag på banan igen 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Bra Ami...det är där vi vill ha dig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dalkullan Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Härligt! Starkt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Berglund Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Kör på bara, var inte så hård mot dig själv.Nu har du varit i diket ett tag och slirat och vet hur det känns i kropp och själ.Nu uppe på banan igen och du vet att du är på det ställe du skall vara på.Nu är du förmodligen lite bättre på att styra också så du inte hamnar där nere i diket igen... Kör på, kör lugnt och lycka till! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 Tack för alla uppmuntrade och kloka ord. Det går bra det som är lite jobbig är ont i huvudet men man har varit med om detta innan så det går över . Är så glad att jag kom tillbaka till det hälsosamma igen. Man mår mycket bättre med lchf , och inte bara det utan mer energi får man 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Starkt att komma tillbaka igen. Känns frukt som nåt man blir friskare av att äta? Vad i frukten är då bra för immunförsvaret? Extra c-vitamin? Eller varför började du med det när du blev sjuk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Starkt att komma tillbaka igen. Känns frukt som nåt man blir friskare av att äta? Vad i frukten är då bra för immunförsvaret? Extra c-vitamin? Eller varför började du med det när du blev sjuk? Jag vet inte det började med att jag hade hög feber och både mannen och barnen pressade apelsiner och jag drack det sen kom i bilden bananen clementiner osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl August Arge Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Så skall det vara....... Om man springer ett marathon och man råkar falla...vad gör man?.....bli liggande och vårda sin självömkan...??? eller resa sig och springa vidare...??? Den ende som mislyckats är den som slutar försöka..... Lycka till Från en som har ramlat ett par gånger....dock i full gång med marathon 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meggieforssander Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Kämpa på!Döm inte dig själv så hårt Det är inte hela världen med ett snedsteg så länge du hittar tillbaka till rätt spår igen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl August Arge Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 .....och sen är det oerhört viktigt at bekanta sig med vilken sten man ramlade på.....sådan att man icke ramlar över samma sten åter.....eller dens lika .....vilka är våra bästa läromästare....?? kanhända våra felsteg............. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Erfarenhet vinner man genom sina misstag. Kämpa på. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Så skall det vara....... Om man springer ett marathon och man råkar falla...vad gör man?.....bli liggande och vårda sin självömkan...??? eller resa sig och springa vidare...??? Den ende som mislyckats är den som slutar försöka..... Lycka till Från en som har ramlat ett par gånger....dock i full gång med marathon Verkligen fint sagt tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 .....och sen är det oerhört viktigt at bekanta sig med vilken sten man ramlade på.....sådan att man icke ramlar över samma sten åter.....eller dens lika .....vilka är våra bästa läromästare....?? kanhända våra felsteg............. Kom helt osökt att tänka på "Grevinnan och betjänten", där han snubblar på tigerfällens huvud, gång på gång på gång... *L* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 God morgon Ville bara säga att jag var imorse och tränade det är nämligen så att jag köpte tidningen som handlar att lära sig springa. Så imorse var det kläderna på och mot tränings spring bana. Eftersom jag är ingen löpare då gjorde jag denna gången att jag lyssnade och kollade på schema som experterna har skrivit, annars det är lätt att tröttna om man gillar inte att springa. I får sig har jag inte gjort exakt eftersom första dagen ska man bara träna i 30 min , växla mellan att gå och små springa, jaggjorde detta i en timme ! Nu sitter jag i solen och dricker kaffe , ha det bra på första maj 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meggieforssander Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Bra jobbat Ami!! Kämpa på!! Njut ordentligt av din framgång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted May 18, 2013 Author Share Posted May 18, 2013 Det känns så bra att vara på banan igen. Vikten har börjat gå ner igen och jag har blivit pigg känns så underbart. Som jag känner nu aldrig mer sluta med lchf . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts