Tjoran Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Okej, det är fan dags för en tråd om skämt! Har ni några roliga skämt, Ordvitsar, med mera? Jag börjar lättsamt. Vet ni vad det mest extrema sjukhuset heter i Sverige? Kalorinska. Vet ni vilka som gick ut i krig för sin sak? Kalorinerna. Vet ni vad ett gäng vita nakna människor som springer ner för en kulle är? Ett snöskred. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 Vet ni vad den blötaste fågeln är? Nederbörd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfgott Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Vilken skådespelare faller oss bäst i smaken? Kevin Bacon 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Vilken fågel har ätit för mycket kolhydrater? En Prutgås (ett t ska läggas till) Vilken fågel innehåller alla näringsämnen förutom C-vitamin? En ägretthäger (ett g ska läggas till) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Tiny Tom Posted April 19, 2013 Popular Post Share Posted April 19, 2013 Stephan Rössner. 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Vet ni vad den blötaste fågeln är? Nederbörd. Och den långsammaste fågeln är... efterbörden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LenaM Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Vad heter änglarnas motorcyklar? Regnbågar Vad heter mössens motorcyklar? Ostbågar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Jag tycker att uttrycket fettskrämd är ganska fyndigt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted April 20, 2013 Popular Post Share Posted April 20, 2013 Hästkött ska numera vara travmärkt och konsumeras innan hästföredatum. 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Hästkött ska numera vara travmärkt och konsumeras innan hästföredatum. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solange Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 http://image.w00t.com/oL3wkkPEfFhx3giLBIFtOSVfyIA_?Expires=1366565736&Signature=dWSoeZDThsK1B6MEiVfT8mwIGB~MQfA6Vkrj91YBkz6AkzJEDNDK-D-ummn0CRY5dBohMFtamy5--gsXmAXvBcQ2nqCU3H3tv6vbb-e~WLaLZms82syU1L~tX-K~Ix1fN6XApnGfp1u2s7wx3aB19YTrWNSax1r04nDfQavGDUE_&Key-Pair-Id=APKAIHX2P6GWWRFXYETQ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Stephan Rössner. Hahahaha! Jag må va lättroad men detta var pricken över i:et.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Hahahaha! Jag må va lättroad men detta var pricken över i:et.. Som man säger: Den röda mattan var utrullad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Ro ligt att se alla sär skrivningar på fo rumet... Får mig att vilja skratta och grå ta samtidigt Ät mer ägg gulor! Var inte fett skrämd... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Ro ligt att se alla sär skrivningar på fo rumet... Får mig att vilja skratta och grå ta samtidigt Ät mer ägg gulor! Var inte fett skrämd... Ja precis. Man vet inte om man som moderator ska ändra sådana titlar . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Moderator edit: onödigt att göra personliga påhopp./Leo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willas Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Ro ligt att se alla sär skrivningar på fo rumet... Får mig att vilja skratta och grå ta samtidigt En av de roligaste sräskrivningarna var rubriken "vilt kött? farligt..." Klart det är farligt om det är vilt! Bättre med lugnt kött? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anina Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Ett gott skratt direkt från verkligheten. Dialog för ng timme sedan mellan dottern och mig Jag: Här, smaka mina nya fröknäcke, dom är jättegoda, det är lite kanel och kardemumma i, gott ! Dottern tackar ja, smakar, och säger: Ahhh... men HUR MYCKET FETT HAR DU I DOM ???? Man kan ju använda dom som lypsyl. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 En av de roligaste sräskrivningarna var rubriken "vilt kött? farligt..." Klart det är farligt om det är vilt! Bättre med lugnt kött? Skulle det var ett påhopp eller ett skämt? Var jag som skrev den titeln och förlåt mig om jag inte är något underbarn som fick mvg i svenska skäms inte för det. Tur vi alla är bra på olika saker (y) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willas Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Ett skämt! Faktum är att särskrivningar ofta blir väldigt roliga. Därfär har t.ex. avigsidan.com en hel underavdelning med särskrivningar. Din särskrivning råkade bli speciellt kul. Här i Finland har vi (eller har haft?) en skylt som varnar för att "vilt stängsel upphör". Bildebevis på http://lukijat.iltasanomat.fi/1/79971/6/ Insändaren konstaterar att det vore bättre om de varnade för när det vilda stängslet börjar... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 LCHF vilket hockey lag är det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Ett skämt! Faktum är att särskrivningar ofta blir väldigt roliga. Därfär har t.ex. avigsidan.com en hel underavdelning med särskrivningar. Din särskrivning råkade bli speciellt kul. Här i Finland har vi (eller har haft?) en skylt som varnar för att "vilt stängsel upphör". Bildebevis på http://lukijat.iltasanomat.fi/1/79971/6/ Insändaren konstaterar att det vore bättre om de varnade för när det vilda stängslet börjar... Hahaha! okej.. Ah jag får väl bjuda på den då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Skulle det var ett påhopp eller ett skämt? Var jag som skrev den titeln och förlåt mig om jag inte är något underbarn som fick mvg i svenska skäms inte för det. Tur vi alla är bra på olika saker (y) Om ingen får påpeka ungdomens engelsk-influerade system där man i princip aldrig sätter ihop ord, då kommer ni ju aldrig tänka på det . Visst oftast förstår man vad som menas, men ibland inte. Plus att det tar lite längre tid att läsa det. Jag missar ofta skälv sammansatta ord, och ser gärna att folk påpekar det . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Om ingen får påpeka ungdomens engelsk influerade system där man i princip aldrig sätter ihop ord, då kommer ni ju aldrig tänka på det . Visst oftast förstår man vad som menas, men ibland inte. Plus att det tar lite längre tid att läsa det. Haha.. jo det är sant! Det är lugnt... är inte sur lät nog så när jag skrev bara.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Lika bra att inte bli berusad, vissa får så konstig gång, man blir alkoholhalt. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Mitt mellannamn är irrationell..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Hästkött ska numera vara travmärkt och konsumeras innan hästföredatum. Enligt radiosporten var det hästfest på Solvalla idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Om ingen får påpeka ungdomens engelsk-influerade system där man i princip aldrig sätter ihop ord, då kommer ni ju aldrig tänka på det . Visst oftast förstår man vad som menas, men ibland inte. Plus att det tar lite längre tid att läsa det. Jag missar ofta skälv sammansatta ord, och ser gärna att folk påpekar det . Skälv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 There are 10 types of people on this planet. Those who understand binary code and those who don't. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Min kompis har precis köpt en ny luftgitarr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 9 out of 10 men who try camels prefer women. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Vad fick kanibalen som kom för sent till middagen? Kalla handen! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 I wish... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 There are 10 types of people on this planet. Those who understand binary code and those who don't. 010000010111001101100111011000010111001001110110 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 010000010111001101100111011000010111001001110110 Asgarv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Flyger en hel del med Norwegian nu och kan inte påstå att jag älskar dom... Sökte efter något på deras hemsida och hittade information om maten på planet Meny om bord http://www.norwegian.com/se/kundeservice/Reseinformation/gebyr/På ett plan som var 1 timme och 15 min sent skulle dom ha 30 kr för en liten kopp kaffe. Glöm det! Tacka vet jag SAS, då får man kaffe OCH påtår utan extra kostnad OCH påtår. Litar inte på ett flygbolag som särskriver ombord... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Veganfamiljen:- Mamma, de andra barnen retar mig för att jag är vegan. - Jaja, ät upp maten före det vissnar. Vampyrfamiljen: - Mamma, de andra barnen säger att jag är vampyr. . Jaja, ät upp maten före det koagulerar. LCHF-familjen.. ..före det härsknar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Världens sällskapligaste fågel - Um gås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Alla barnen åt fet och bra mat utom Marat, han fick en kolhydrat. Jag har lite tråkigt ikväll... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Alla barnen åt fet och bra mat utom Marat, han fick en kolhydrat. Jag har lite tråkigt ikväll... Ta en bit brie, vetja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Kan man röka morötter ? http://www.youtube.com/watch?v=_LIy16DB5DY Hahahahahahaha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts