Jump to content

Skämt

Tjoran

Recommended Posts

Okej, det är fan dags för en tråd om skämt!

Har ni några roliga skämt, Ordvitsar, med mera?

Jag börjar lättsamt.

Vet ni vad det mest extrema sjukhuset heter i Sverige? Kalorinska.

Vet ni vilka som gick ut i krig för sin sak? Kalorinerna.

Vet ni vad ett gäng vita nakna människor som springer ner för en kulle är? Ett snöskred.

Ro ligt att se alla sär skrivningar på fo rumet... Får mig att vilja skratta och grå ta samtidigt  ;)

En av de roligaste sräskrivningarna var rubriken "vilt kött? farligt..."

Klart det är farligt om det är vilt! Bättre med lugnt kött?

• Like 3

Ett gott skratt direkt från verkligheten.

Dialog för ng timme sedan mellan dottern och mig

Jag: Här, smaka mina nya fröknäcke, dom är jättegoda, det är lite kanel och kardemumma i, gott !

Dottern tackar ja, smakar, och säger:

Ahhh... men HUR MYCKET FETT HAR DU I DOM ????  Man kan ju använda dom som lypsyl. :D

• Like 4

En av de roligaste sräskrivningarna var rubriken "vilt kött? farligt..."

Klart det är farligt om det är vilt! Bättre med lugnt kött?

Skulle det var ett påhopp eller ett skämt? Var jag som skrev den titeln och förlåt mig om jag inte är något underbarn som fick mvg i svenska :) skäms inte för det. Tur vi alla är bra på olika saker (y)

• Like 1

Ett skämt! Faktum är att särskrivningar ofta blir väldigt roliga. Därfär har t.ex. avigsidan.com en hel underavdelning med särskrivningar.

Din särskrivning råkade bli speciellt kul.

Här i Finland har vi (eller har haft?) en skylt som varnar för att "vilt stängsel upphör".

Bildebevis på

http://lukijat.iltasanomat.fi/1/79971/6/

Insändaren konstaterar att det vore bättre om de varnade för när det vilda stängslet börjar...

• Like 2

Ett skämt! Faktum är att särskrivningar ofta blir väldigt roliga. Därfär har t.ex. avigsidan.com en hel underavdelning med särskrivningar.

Din särskrivning råkade bli speciellt kul.

Här i Finland har vi (eller har haft?) en skylt som varnar för att "vilt stängsel upphör".

Bildebevis på

http://lukijat.iltasanomat.fi/1/79971/6/

Insändaren konstaterar att det vore bättre om de varnade för när det vilda stängslet börjar...

Hahaha! okej.. Ah jag får väl bjuda på den då ;)

Skulle det var ett påhopp eller ett skämt? Var jag som skrev den titeln och förlåt mig om jag inte är något underbarn som fick mvg i svenska :) skäms inte för det. Tur vi alla är bra på olika saker (y)

Om ingen får påpeka ungdomens engelsk-influerade system där man i princip aldrig sätter ihop ord, då kommer ni ju aldrig tänka på det :P. Visst oftast förstår man vad som menas, men ibland inte. Plus att det tar lite längre tid att läsa det. Jag missar ofta skälv sammansatta ord, och ser gärna att folk påpekar det :).

Om ingen får påpeka ungdomens engelsk influerade system där man i princip aldrig sätter ihop ord, då kommer ni ju aldrig tänka på det :P. Visst oftast förstår man vad som menas, men ibland inte. Plus att det tar lite längre tid att läsa det.

Haha.. jo det är sant! Det är lugnt... är inte sur ;) lät nog så när jag skrev bara..

• 3 weeks later...

Om ingen får påpeka ungdomens engelsk-influerade system där man i princip aldrig sätter ihop ord, då kommer ni ju aldrig tänka på det :P. Visst oftast förstår man vad som menas, men ibland inte. Plus att det tar lite längre tid att läsa det. Jag missar ofta skälv sammansatta ord, och ser gärna att folk påpekar det :).

Skälv  :D

• 1 month later...
  • 1 month later...

Flyger en hel del med Norwegian nu och kan inte påstå att jag älskar dom... Sökte efter något på deras hemsida och hittade information om maten på planet 

Meny om bord http://www.norwegian.com/se/kundeservice/Reseinformation/gebyr/

På ett plan som var 1 timme och 15 min  sent skulle dom ha 30 kr för en liten kopp kaffe. Glöm det! Tacka vet jag SAS, då får man kaffe OCH påtår utan extra kostnad OCH påtår. Litar inte på ett flygbolag som särskriver ombord... :D

Veganfamiljen:
- Mamma, de andra barnen retar mig för att jag är vegan.

- Jaja, ät upp maten före det vissnar.

Vampyrfamiljen:

- Mamma, de andra barnen säger att jag är vampyr.

. Jaja, ät upp maten före det koagulerar.

LCHF-familjen..

..före det härsknar?