Syster Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Köpte igår en färskost från ICA.s eget märke med smak av chili och paprika. Jag åt några teskedar av den till middagen, den var relativt god tycker jag, men var lite söt i smaken. Efter någon timma så fick jag ont i magen och den började att bubbla och dundra som på tiden innan starten av LCHF. Eftersom jag bara ätit som vanligt i övrigt så läste jag på förpackningen, och döm om min förvånig när osten innehåller glucossirap. Vad har glucossirap i ost att göra? Glucossirap bör inte vara någonstans i och för sig, MEN den har absolut inget i ost att göra tycker jag. Jag tycker att jag har lärt mig under dessa år att läsa på förpackningarna men igår fick jag en påminnelse, att alltid vara vaksam, farorna lurar där man minst anar det. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Förstår inte att dem ska lägga socker i precis allt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Förstår inte att dem ska lägga socker i precis allt..... Låt mig erbjuda en förklaring... http://www.cnbc.com/id/100645015 ...och måhända en till... http://online.wsj.com/article/SB10001424127887323539804578259022762448496.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matte_a Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Gjort samma misstag med samma resultat, lurigt det där... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Önskar att man kunde ta bort kolhydraterna ur öl....Eller åtminstone ta bort det på etiketten så jag slipper ångesten. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts