Cleppa Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Hej alla Har börjat lukta riktigt riktigt vidrigt efter träning så vidrigt att jag inte ens själv står ut... Någon som har någon ide? sprang ca 20 km idag o lukten är ... hjälp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Hej alla Har börjat lukta riktigt riktigt vidrigt efter träning så vidrigt att jag inte ens själv står ut... Någon som har någon ide? sprang ca 20 km idag o lukten är ... hjälp? Svettet kan lukta extra illa om man nyss kommit in i ketos, vet inte om det är fallet för dig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 jo har nog ganska nyligen kommit in i beständig ketos, gick fakir för några veckor sedan... hur länge sitter det i då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Du skall lukta apa efter träning.. både acceton och amoniak.. annars så har det inte varit mycket till träning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Det kallas svett! ... skämt åtsido...lukter är ganska individuellt skulle jag tro....så om det går över eller inte får nog tiden utvisa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 men jag har alltid tränat mycket men aldrig luktat så här... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmor kaisi Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 De där ketondofterna är inte så trevliga, tom mitt barnbarn på nio år en tjej kan lukta "kattpink" i underarmarna. Själv kan jag lukta allt mellan stekt lök och/eller just "kattpink när jag svettats. Men o andra sidan så vet jag att vi har bra fettförbränning då... Sen är det ju inte långt till tvål o vatten o deodoranter... Andedräkten är jobbig däremot ibland! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Träning går ut på att anstränga sig mycket.. lite beroende på vilken träningsform du utövar så bryter du ner protein, fett och glukos! Både fetts och proteinets nedbrytningsprodukter luktar apa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Eftersom jag är så petig med vad jag stoppar i mig, så började jag att fundera på att man kanske ska tänka på vad man kletar på sig också. En ny deodorant utan parabener, aluminium och alkohol införskaffades, och den luktade GOTT faktiskt, i flaskan. Den luktade relativt bra när jag rollat på också, en stund.... efter den stunden startade jakten på vad det var som luktade så illa. Paniken blev påtaglig när jag upptäckte att det var jag som luktade så illa, kattpiss faktiskt Jag har så här efteråt blivit informerad om att det luktar så innan allt "elände" som man tidigare har luktat gott av försvunnit ur huden. Så, efter en lång utläggning så funderar jag bara, har du bytt deodorant till något som ska vara giftfritt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts