Jump to content

Sköldkörteln snabb/låg ämnesomsättning - passande odling?

ChristinaR

Recommended Posts

Jag gick till doktorn för att ta prover på kolostrolet som var väldigt högt. Men det var jättebra värde. Det framkom att jag hade låg ämnesomsättning. Fick medicin mot detta och blev jättesjuk. Doktorn trodde inte på alla mina biverknngar som jag hade. Talade om för honom att jag hade läst att man kunde åtgärda detta med kosten. Det trodde han inte på.Jag ville ta prov på om jag hade brist på jod. Det kunde man inte på vårdcentralen. Jag tog då kontakt med en homeopat som jag fått rekomenderad. Han kunde konstatera att jag hade stor brist på jod + lite annat. Jag fick Plantajod och Thyromin av honom och känner mig helt bra. Kände mig inte sjuk innan jag fick beskedet heller.

Var på återbesök till homeopaten och alla värden var bra.

När jag läser på innehållet på Plantajod så är det: jod (tångpulver) - selen (natriumselenit) - Lactose - Mikrokristallint cellulosa - Stearinsyra - Magnesium stearat

När det gäller Thyromin så är det: Levothyroxin (syntetiskt sköldkörtelhormon) - D6 - Laktosmonohydrat - Magnesiumstearat.

Jag har köpt mig ett litet hus med ganska stor tomt och skulle vilja plantera lite av varje...men jag undrar om det är någon som vet om det finns något att plantera som innehåller dessa ämnen.

Tack på förhand